کسب و کار در مسیر صحیح ...

آمادگی قبل از قرار ملاقات فروش

فروشنده‌ای که مشخص است با آمادگی قبلی آماده است رفتارش این را به افراد حاضر در جلسه نشان می‌دهد و این آمادگی تأثیر بسیاری زیادی بر افراد دارد. درفروش‌های سازمانی می‌توانید درباره صنعت، شرکت و حتی امور شخصی مشتری بالقوه کسب اطلاع کنید و در خرده‌فروشی یا فروش‌های عادی اطلاعات جمعیت شناختی مشتریان بالقوه خود را جمع‌آوری نمایید. چند اقدام مهم که بهتر است پیش از هر قرار ملاقات کاری انجام دهید به شرح زیر می‌باشند:

  1. مراجعه به وب‌سایت شرکت: صفحه “درباره ما” وب‌سایت آن شرکت اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمناً برای چک کردن تلفظ صحیح نام آن شرکت می‌توانید یک‌بار با شرکت تماس گرفته و از طریق متصدی آن کنترل نمایید.
  2. تحقیق در مورد شرکت: مقالات مرتبط، نشریات و جستجوی اینترنتی منابع مناسبی هستند.
  3. تحقیق در خصوص حوزه فعالیت شرکت: برای این کار به مجلات آن صنعت مراجعه نمایید. این مجلات منبع اطلاعات به‌روز در مورد آن صنعت هستند مانند چالش مشتریان؛ که می‌توانید برای آن از قبل راه‌حل‌هایی آماده کنید.
  4. پرس‌وجو در مورد فردی که قرار است با وی ملاقات کنید: اگر بتوانید دریابید این فرد در چه گروه‌هایی فعال است و چه علایقی دارد در طی ملاقات می‌توانید از آن غیرمستقیم استفاده کنید.
  5. تهیه نسخه‌ای از بروشورها و یا کاتالوگ‌های شرکت: می‌توانید برای انجام آن به یکی از نمایندگان بخش خدمات مشتری شرکت مراجعه کنید. بدین ترتیب در خصوص محصولات شرکت اطلاعات خوب و به‌روزی خواهید داشت.
  6. همیشه وقت‌شناس باشید: هر طور شده ۵ دقیقه زودتر برسید چراکه تأخیر بر برخی از افراد تأثیر بدی می‌گذارد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا

#۱ درکسب و کارتان شماره یک باشید..