کسب و کار در مسیر صحیح ...

کسب و کار الکترونیک چیست؟

برای کسب و کار الکترونیک تعریف‌های متفاوتی عنوان‌شده است که ما سعی کرده‌ایم به بررسی آن‌ها و آنچه در کسب و کار الکترونیک اتفاق خواهد افتاد بپردازیم. کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای است که مسیر دستیابی به مشتریان هدف را برای ارائه کالا و خدمات فراهم می‌سازد. کسب و کار الکترونیک توانایی ایجاد و هدایت دادوستد از طریق شبکه‌های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه های ارتباطی را فراهم می‌نماید.

شرکت آی بی ام کسب و کار الکترونیک را این‌چنین تعریف کرده است: کسب و کار الکترونیکی عبارت است از تبدیل فرآیندهای کلیدی تجاری از طریق استفاده از تکنولوژی اینترنت. در حقیقت کسب و کار الکترونیکی، بستر کارآفرینی دیجیتالی به شمار می‌آید. به‌کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات یکپارچه در کسب و کار، طراحی مجدد فرآیندهای تجاری و نوآوری کامل در مدل‌های تجاری توسط یک شرکت در فرآیندهای درونی نیز تعریفی از کسب و کار الکترونیکی است.

کسب و کار اینترنتی این امکان را فراهم می‌سازد تا اطلاعات را از مشتریان جمع‌آوری کنید و از طریق وب‌سایت، بازاریابی و فروش انجام دهید. اگرچه این اطلاعات در مورد سفارش‌ها است اما شما همچنان می‌توانید از مشتریان خود در خصوص اینکه چه کسانی هستند، محصولات را به کجا منتقل می‌کنند، روش نقل‌وانتقال آن‌ها چگونه است و سؤال‌هایی ازاین‌دست اطلاعات به دست آورید.

پس از گردآوری اطلاعات، کسب و کار اینترنتی موجب می‌شود تا در هر ثانیه کسب و کاری را خلق نمایید. شما نه‌تنها به تبلیغ، بازاریابی و فروش می‌پردازید بلکه می‌توانید اطلاعات مالی خود را نیز کنترل کنید و ازنظر فنی شمارا حمایت می‌کند تا به ایده‌هایی دست‌یابید و همه آن‌ها بر روی پلتفرم اصلی وب‌سایت است. کسب و کار اینترنتی می‌تواند یک‌راه‌حل کامل تلفیقی در خصوص کسب و کار باشد. زمانی که به یک ‌راه‌حل کسب و کار اینترنتی نگاه کنید، باید جریان اطلاعات را از خود به عملکردهای اداره و دفتر در نظر بگیرید. آیا شما مایلید تا مصرف کننده با فشار یک دکمه اطلاعات را وارد پایگاه داده کند، دستورالعمل‌های حمل‌ونقل را به انبار بفرستد، کارت اعتباری را فعال سازد، اطلاعات را وارد سیستم حسابداری کند و زمانی که در حال خواندن روزنامه صبح هستید یک فنجان چای در مقابلتان قرار گیرد؟ این فقط به شما بستگی دارد که تا چه اندازه بخواهید کسب و کارتان الکترونیک باشد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا