کسب و کار در مسیر صحیح ...

یک داستان جذاب برند به مردم کمک می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند، شمارا به یاد داشته باشند و به شما اعتماد کنند. امروز همراه کسب‌وکار دماوند باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

هر کسب‌وکاری به‌عنوان یک ایده، یک چشم‌انداز یا یک کشف تصادفی شروع شد. از مغازه‌های محلی گرفته تا شرکت‌های بزرگ، هر برندی یک منبع اصلی دارد n و داستان – و مشتریان می‌خواهند داستان شمارا بشنوند. داده‌های Sprout Social نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از مصرف‌کنندگان برای برندی که احساس می‌کنند به آن متصل هستند، بیشتر خرج می‌کنند و ۷۶ درصد از آنها نسبت به رقیب بیشتر خرید می‌کنند.

بیش از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان می‌خواهند هدف، ارزش‌ها و هویت یک شرکت را درک کرده و با آن هماهنگ شوند. آن‌ها می‌خواهند که برندها انسانی‌تر و مرتبط‌تر باشند – چه راهی بهتر از این‌که توضیح دهید «ا چگونه به اینجا رسیدم»؟

داستان مبدأ چیست؟

داستان مبدأ یک روایت ساده و قابل‌هضم است که توضیح می‌دهد که چگونه شرکت شما راه‌اندازی شده است. داستان مبدأ کسب‌وکار شما ممکن است شامل چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و چگونگی شروع کسب‌وکار شما باشد. خاطره‌انگیزترین داستان‌های منشأ بر چرایی پیدایش شرکت تمرکز می‌کنند.

چرا داستان برند شما مهم است؟

تقریباً همه می‌دانند که اپل از یک گاراژ شروع به کارکرد، فیس‌بوک در یک اتاق خوابگاه توسعه یافت و کوکاکولا در ابتدا یک دارو بود. داستان‌هایی ازاین‌دست توجه ما را جلب می‌کنند و در خاطرات ما می‌مانند. طبق بسیاری از منابع، داستان‌سرایی عملاً در DNA ما وجود دارد؛ بنابراین، گفتن داستان برند شما یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان است.

دوم، داستان منشأ شما وجه تمایز شماست. این چیزی است که شمارا از سایر شرکت‌هایی که خدمات یا محصولات مشابه ارائه می‌دهند متمایز می‌کند. در یک بازار بیش‌ازحد رقابتی، یک داستان متقاعدکننده به مشتریان کمک می‌کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و به آنها دلیلی می‌دهد تا شمارا نسبت به دیگران انتخاب کنند.

درنهایت، یک داستان مبدأ عالی برند شمارا تقویت می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود. همچنین ممکن است کارمندان را جذب و الهام بخشد و درعین‌حال فرهنگ و ارزش‌های شرکت شمارا تقویت کند.

نکاتی برای بیان داستان منشأ برند خود

تعریف و بیان داستان منشأ برند شما می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. نگران نباشید – داستان شما در طول زمان با رشد شرکت شما تکامل خواهد یافت. برای کمک به شروع، در اینجا چند نکته برای گفتن یک داستان جذاب آورده شده است.

  • معتبر باشید

مطمئن شوید که داستان شما شخصی، صادقانه و معتبر است. اشکالی ندارد که شروع‌های فروتنانه یا چالش‌های اولیه خود را به اشتراک بگذارید (حتی ممکن است برند شمارا قابل ارتباط‌تر کند)، اما چیزی را فقط به این دلیل که خوب به نظر می‌رسد، ایجاد نکنید.

  • آن را مختصر نگه‌دارید

یک داستان بزرگ به‌راحتی گفته می‌شود، بازگو می‌شود و شناخته می‌شود؛ بنابراین، باید واضح و مختصر باشد. به‌جای درج هر تاریخ و جزئیات، سعی کنید روی لحظه “آها ” تمرکز کنید که رویدادی مهم است که نیاز برآورده نشده یا روش جدیدی را برای انجام کارها آشکار می‌کند.

  • مشتری خود را قهرمان کنید

ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما داستان منشأ شما فقط مربوط به شرکت یا مؤسس نیست.

مطمئن شوید که با برجسته کردن مشکلی که برای مشتری حل کرده‌اید یا مزایای منحصربه‌فردی که قصد ارائه آن را داشتید، آن را به مشتری گره بزنید.

  • از جزئیات خاص استفاده کنید

همان‌طور که کتاب‌ها و فیلم‌های موردعلاقه شما از تصاویر دقیق استفاده می‌کنند، داستان شما نیز چنین است. با به اشتراک گذاشتن جزئیات خاص در مورد شخصیت‌ها، محیط و احساس خود، تصویری در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید. این جزئیات به جذب افراد کمک می‌کند و داستان شمارا واقعی‌تر می‌کند.

  • الهام گرفتن

بسیاری از داستان‌ها با منشأ عالی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا خلاقیت‌هایتان را به جریان بیندازید. برای الهام گرفتن، به دیگران در صنعت خود یا برندهایی که تحسین می‌کنید نگاه کنید. CamelBak، Torchy ‘s Tacos و Starbucks همگی نمونه‌هایی از داستان‌های منشأ شرکت دارند. همچنین می‌توانید به چارچوب‌های آزمایش‌شده بازمان مانند The Hero’s Journey نگاه کنید تا به شما در ساختار داستانتان کمک کند.

  • مقاوم باشید

هنگامی‌که داستان منشأ کسب‌وکار خود را پیدا کردید، آن را به‌طور مداوم به اشتراک بگذارید. داستان را در وب‌سایت خود، در رسانه‌های اجتماعی، در مصاحبه‌ها و در برنامه‌ها بگویید. آن را به کارمندان خود بیاموزید و آن را در فرهنگ شرکت القا کنید. گفتن داستانتان بارها و بارها برند شمارا به‌یادماندنی می‌کند و به مردم یادآوری می‌کند که چرا باید با شما ارتباط برقرار کنند.

انتهای مطلب/