کسب و کار در مسیر صحیح ...

آژانس مارکتینگ خوب می‌تواند به‌عنوان یک شرکت الهام‌بخش باشد که از درون، خود شما را متمرکز و علاقه‌مند به مخاطبانش می‌کند و این اتفاق برای همه پیش نمی‌آید. با توجه به تجربه‌ی کاری بسیار در زمینه مارکتینگ با اطمینان می‌توان گفت کار با یک آژانس مارکتینگ معمولاً فرصت خوبی برای بیشتر شرکت‌هاست که دلیلش می‌تواند آن باشد که استخدام بخش عمده‌ای از کارکنان داخلی به‌منظور یافتن استعدادها مشکل به نظر می‌رسد و هنگامی‌که شما موفق به یافتن این پتانسیل‌های بالقوه می‌شوید این کار شما، موجب جذاب شدن آژانس مارکتینگ می‌گردد.

ملاحظه کنید که بهترین آژانس‌های مارکتینگ، صنعت و متخصصان خود را به سمت پروژه‌های مشتریان خود هدایت می‌کنند. این متخصصین اغلب دارای تجربیات کاری متفاوت و درعین‌حال ذهنیت‌های مشترک هستند که می‌تواند رمز موفقیت در بازار کنونی باشد. زمانی که شما این ویژگی‌ها را با داده‌ها، خلاقیت و یک رویکرد مشتری مدار تلفیق کنید، آنگاه در رابطه با کار با یک آژانس مارکتینگ، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود خواهد داشت مگر آنکه شما خود چنین نخواهید.

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند در حال حاضر، ما قصد متقاعد کردن هر کسی را که به دنبال کمک گرفتن از یک آژانس مارکتینگ حرفه‌ای است را نداریم. علاوه بر جذب مشتری، ارزش و نبوغ کسب‌وکار شما به‌عنوان یک آژانس باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند شریکی الهام‌بخش باشد و شما را عمیقاً موردعلاقه‌ی مخاطبانتان قرار دهد که این کار هر شرکتی نیست. بر اساس تجربه‌، شرایطی وجود دارد که می‌گوید کسب‌وکار شما برای روابط آژانس کاملاً مهیا نیست، با هورموند همراه شوید تا به بررسی این موارد بپردازیم؛

  1. ایده خوب ولی بدون محصول: این کاملاً یک امر طبیعی است و به‌کرات اتفاق افتاده است زمانی که کالای شما در دست طراحی و ساخت است به یک شرکت خدمات مارکتینگ لطمه بزنید. این موضوع به‌ویژه وقتی صحت دارد که محصول شما به‌عنوان یک درخواست و یا خدمات، از قبیل گروه‌های پیام‌رسانی و تیم‌های معماری اطلاعات که معمولاً با گروه‌های توسعه و فروش به‌منظور اصلاح محصول نهایی کار می‌کنند، مطرح گردد.
    یک آژانس مارکتینگ کارآمد می‌تواند به کسب‌وکار شما در رابطه با روند صنعت و توسعه محصول در جهت صحیح برای تأمین نیازهای مصرف‌کنندگان بالقوه خود درک و هدایت کند. بااین‌حال، با متمرکز شدن بر آژانس مارکتینگ با هدف تبدیل یک ایده بزرگ به یک محصول موفق، چه مشکلاتی ممکن است بر سر راهتان قرار گیرد. آژانس‌ها یقیناً این را تجربه کرده‌اند اما درصورتی‌که با داشتن بودجه نامحدود، وقت و پول شما به‌طور بهینه به مقوله محصولتان سرمایه‌گذاری شود تا اینکه پیش از آمادگی لازم با یک شرکت مارکتینگ وارد مذاکره شوید.
  1. شما هیچ نوع منابع داخلی ندارید: آیا شما تنها فرد شرکت خود هستید؟ چه کسی در طول فرآیند کار با آژانس مارکتینگ، پاسخگوی سؤالات خواهد بود؟ چه کسی به هنگام پاسخ گوئی، پیام‌رسانی، خلاقیت و هزینه کردن وجود خواهد داشت؟ آیا کسی مدیریت رسانه‌ای اجتماعی آینده و خدمات مشتری را به عهده می‌گیرد یا اینکه حق بیمه‌ای را برای انجام فعالیت‌های روزمره خود از کسب‌وکار شما در اختیارتان قرار می‌دهد؟
    اگر بودجه شما واقعاً نامحدود باشد، آنگاه با طیب خاطر به استخدام یک آژانس مارکتینگ که بتواند یک مدیر حسابداری واجد نام تجاری را داشته باشد، مبادرت ورزید؛ اما بهر حال در بیشتر موارد استخدام یک هماهنگ‌کننده‌ مارکتینگ داخلی جهت مدیریت روابط بین کسب‌وکار شما با آژانس بسیار ضروری به نظر می‌رسد، به‌ویژه زمانی که به‌زودی قصد برنامه‌ریزی دارید.
  1. وب‌سایتتان نمی‌فروشد: یک وب‌سایت نماد فروشگاه و کارت کسب‌وکار برای برند شما است. در بیشتر موارد، جایی است که یک کاربر تبادلی انجام می‌دهد، چه این تبادل پر کردن یک فرم و قرار گرفتن در لید و چه پرداخت در یک فروشگاه الکترونیک باشد. اگر وب‌سایت شما قدیمی است، ارزش‌های برند شمارا نشان نمی‌دهد و یا مخالف پسند کاربر هست بنابراین نباید در بازار عرضه شود. هیچ‌چیز پول بیشتری را صرف مارکتینگ خوب در مقابل یک وب‌سایت بد نمی‌کند حتی با یک مارکتینگ پلن بهینه‌سازی شده.
    بله وب‌سایت‌های مناسب را می‌توان با قیمت کمتری نیز برپا کرد، اما معمولاً این بدان معنی است که خود شما باید آن را مدیریت و به‌روزرسانی کنید. (به‌عنوان یک یادآوری شما هیچ منبع داخلی ندارید). یک آژانس مارکتینگ دیجیتال کامل خدمات با بازوی بازاریابی قوی، همیشه قابلیت فروش وب‌سایت خود را هنگام توسعه وب‌سایت در حساب کاربری‌اش قرار می‌دهد. تنها زمانی که وب‌سایت شما قابل توصیف و ارائه باشد، شما امکان کسب درآمد خواهید داشت.
  1. بودجه شما در طراحی وب به پایان می‌رسد: خب، بنابراین تصمیم گرفته‌اید همه‌چیز را در یک طراحی وب‌سایت جدید قرار دهید. اگر این حقیقت که روزهای ساخت و انتظار بازدیدکنندگان برای پیدا کردن شما در اینترنت طولانی است وجود نداشته باشد، ایده کاملاً زیبایی است. نه‌تنها یک وب‌سایت کامل است که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. اگر بودجه سالانه شما مقدار قابل‌توجهی را در جهت به دست آوردن برند خود در برابر مشتریان قرار ندهد، شما اساساً نباید پول خود را در یک وب‌سایت هدر دهید چراکه هیچ‌کس بازدید نمی‌کند. واقعیت این است که بلند شدن سنگین است و بعدازاینکه وب‌سایت شما راه‌اندازی شد هزینه دارد. همراه با انجام کارهای گوناگون برای حمایت از آژانس مارکتینگ در ابتکارات کسب‌وکارتان، هزینه کنید. برای سرمایه‌گذاری در کار باید رسانه‌ها در سراسر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین، گوگل و … را در نظر گرفت.
  2. انتظار جادوگری دارید: سازمان‌ها تمایل به استخدام برخی مارکترهای با استعداد دارند و آن‌ها با داشتن انواع صنایع و پروژه‌های مهیج به کار خود ادامه می‌دهند. اگر یک آژانس استخدام کنید شما می‌توانید یک استعداد با دانش گسترده را در انتظار داشته باشید و چشم‌انداز کسب‌وکار تازه را در پروژه‌ خود لمس کنید، اگرچه استعداد و تجربه با جادو برابر نیست.
    در نظر بگیرید که چگونه بودجه شما به تعداد ساعت‌هایی که آژانس در یک ماه خاص به پروژه خود اختصاص می‌دهد، تفسیر می‌شود. به‌طورجدی بودجه کار رسانه‌ای خود را بررسی کنید و چگونگی تأثیر آن را برخلاف هزینه‌هایی که رقبایتان صرف می‌کنند، درک کنید. درحالی‌که بسیاری از آژانس‌های کوچک‌تر یا متوسط می‌توانند چابک باشند، اما اگر بودجه درنظر گرفته‌شده شما محدود باشد آن‌ها همیشه نمی‌توانند بر روی یک پروژه متمرکز باشند.

اگرچه در این مقاله بیشتر به جنبه‌های دیجیتال در مارکتینگ اشاره شد اما درمجموع استراتژی‌ها باید دنبال شوند و اهداف واقع‌بینانه باید برآورده شوند. آنچه شما می‌خواهید و قادر به‌صرف آن هستید، پول و نیروی انسانی هست. باید توجه داشت این انتظار که از رقبا در یک دوره زمانی کوتاه با بودجه کم سبقت بگیرید به این دلیل که شما یک آژانس مارکتینگ استخدام کرده‌اید نه‌تنها شمارا نا امید می‌کند بلکه می‌تواند تصور بدی در مورد آنچه باید مولد ارتباط مشتری آژانس باشد، بر جای بگذارد.

انتهای مطلب/