کسب و کار در مسیر صحیح ...

چالش محصول جدید

طبق بررسی‌های انجام‌شده ۸۰ الی ۹۰ درصد محصولات جدید با شکست مواجه می‌شوند. پذیرفته نشدن محصول جدید از طرف مشتری همیشه به قیمت ارتباط داده می‌شود، اما حقیقت این است که دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شوند مصرف کننده محصول جدید را پس بزند. محصول جدید معمولاً به یکی از دلایل ناتوانی در برآورده کردن نیاز مشتری، زمان‌بندی ضعیف، شرایط بازار، برند سازی ناهماهنگ، مشکلات طراحی یا فنی، بزرگ برآورد کردن اندازه بازار، پیشبرد ضعیف و توزیع نامناسب شکست می‌خورند.

اگر محصول جدیدی که ارائه می‌دهید در بین رقیبانتان برتر است و یا محصولی را که ارتقا داده‌اید از موارد مشابه موجود در بازار باید توجه داشته باشید که چرا مصرف کننده پیشنهاد جدیدی را که به‌وضوح برای او سود بیشتری دارد را رد می‌کند.

محصولات جدید و حتی محصولات ارتقا یافته فعلی مصرف کننده را مجبور می‌کند روش انجام  کارهای خود را تغییر دهد که گاهی به‌صورت تغییری در رفتار بیرونی و گاهی به‌صورت سازگاری درونی با یک گرایش، قصد و هدف یا انگیزه است. تغییر از جانب فروشنده اغلب فراتر از تغییرات هزینه است و شامل سود و ضرر مصرف کننده نیز می‌شود. احتمال موفقیت محصول جدید وقتی وجود دارد که آن محصول برای مشتری سودآور باشد که این می‌تواند شامل مزایای جدید و یا کم کردن هزینه‌های موجود باشد.

اما چالش بیشتر محصولات این است که باوجود داشتن سود برای مشتری، ضرر نیز به همراه دارند که هزینه‌های فرصت تغییر را نشان می‌دهد. مشتری معمولاً از دست دادن مزایای فعلی یا پرداختن هزینه‌های جدید را به‌عنوان ضرر در نظر می‌گیرد. این سودها و ضررها هزینه‌های تغییر روان‌شناختی خاصی را برای مشتری به همراه دارند و بیشتر آن‌ها با قبول کردن این نوع تغییر مخالف‌اند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا