کسب و کار در مسیر صحیح ...
  1. موسیقی در پیام تبلیغاتی: موسیقی و ترانه در تبلیغ اگر آگاهانه به کار گرفته شود می‌تواند مؤثر و جذاب باشد. موسیقی باید در خدمت سایر اجزای تبلیغ باشد و به درک بهتر تبلیغ و ایجاد ارتباط کامل‌تر با مخاطب کمک کند. حضور موسیقی در تیزرها یا به‌عنوان زمینه کلام و تصاویر است یا به‌صورت موزون با کلام همراه می‌شود. موسیقی به‌عنوان زمینه همیشه یک‌راه حل قطعی است. موسیقی می‌تواند به‌عنوان یک نشانه شنیداری و یا به‌عنوان یکی از عناصری که به پویایی تیزر کمک می‌کند به کار می‌رود به شرطی که حضوری فراتر و غالب‌تر از سایر عناصر نداشته باشد. موسیقی شناخته‌شده بر روی تبلیغات باید با فضای فرهنگی یک جامعه و استعدادها و سلیقه‌های شنیداری یک جامعه هم‌خوانی داشته باشد. هم‌چنین باید با سن مخاطب نیز هماهنگی داشته باشد.
  2. رنگ در پیام تبلیغاتی: رنگ به‌عنوان یکی از اجزای تبلیغ بر اثربخشی پیام می‌افزاید. هرکدام از رنگ‌ها ازنظر روان‌شناسی ایجادکننده ادراک خاصی در مصرف‌کننده و مخاطب هستند. هریک از رنگ‌ها نه‌تنها انتقال‌دهنده مفاهیمی به ذهن هستند بلکه هنگامی‌که در کنار رنگ‌های مختلف دیگر تبلیغ قرار می‌گیرند مفاهیم جدیدی را به خود می‌پذیرند؛ بنابراین مدیر تبلیغات باید از جنبه‌های روانی و ادراکی رنگ‌ها آگاه باشد. اگر زمینه تصویر و رنگ متن نوشته‌شده به یکدیگر نزدیک باشد وضوح کلمات کاهش می‌یابد و انتقال پیام آگهی به‌درستی صورت نمی‌گیرد.
    رنگ ازنظر حسی بر روی روح و روان فرد تأثیرگذار است. رنگ قرمزرنگی گرم، احساس‌برانگیز و روح‌بخش است. رنگ آبی روح‌بخش و فضایی دوستانه فراهم می‌آورد. ارتباط بسیار نزدیکی میان علایق افراد به رنگ‌ها و انتخاب کالا وجود دارد. رنگ در فرهنگ‌های مختلف ادراکات مختلفی را در ذهن مخاطبان به وجود می‌آورد. در چین و ژاپن افراد رنگ زرشکی را با کالاهای گران‌قیمت مرتبط می‌دانند و رنگ خاکستری را با کالاهای ارزان‌قیمت ارتباط می‌دهند درحالی‌که برخلاف آن در ایالات‌متحده افراد رنگ زرشکی را با کالاهای ارزان‌قیمت و رنگ خاکستری را با کالاهای گران‌قیمت مرتبط می‌دانند.
  3. شعار تبلیغاتی در پیام تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی به‌عنوان یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آگهی نقش مهمی در برقراری و تداوم رابطه مخاطب با آگهی دارد. این شعار ممکن است یک عبارت موزون و آهنگین، یک پرسش ساده و یا حتی تنها یک کلمه یا نام باشد. شعار تبلیغاتی جنبه‌ها و ویژگی‌هایی از کالا در قالب چند واژه خلاصه می‌کند و پیامی را به وجود می‌آورد که به‌راحتی بتوان به یاد آورد. شعارهای تبلیغاتی به دودسته شعارهای نهادی و شعارهای کالا تقسیم می‌شوند.
    شعارهای نهادی به شعارهایی گفته می‌شود که برای کسب‌وکار وجهه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها با اتکا بر این تصویر مثبت و برای ارتقا کالاها و خدمات خود تأکید فراوانی دارند که شعارشان در تمام تبلیغات و همه سربرگ‌های شرکتشان وجود داشته باشد. شعارهای کالا، شعارهای تبلیغاتی هستند که با عنوان کپسول‌های تبلیغاتی نیز نامیده می‌شوند و با کمپین های تبلیغاتی تغییر می‌کنند. این شعارها جنبه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شوند به تصویر می‌کشد و ادعاهایی که بیان می‌کند بسیار رقابتی است.
    شعارهای تبلیغاتی در مقیاس بسیار وسیعی برای تبلیغ اجناس خواربارفروشی‌ها، داروها، لوازم‌آرایش و نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. این‌ها کالاهایی هستند که همواره خریداری‌شده و قیمت نسبتاً پایینی دارند. اگر شعار تبلیغاتی دریکی از این فروشگاه‌ها به ذهن خریدار خطور کند بدون تردید منظور اصلی شعار تبلیغاتی تأمین‌شده است. شعارهای تبلیغاتی هم‌چنین نام کالایی را که خریداران برای شرکت تولیدکننده آن ارزش فراوانی قائل هستند به یاد خریداران می‌اندازد.

انتهای مطلب/