فردگرایی، اعتقاد به اصالت انتخاب و سرانجام احساس استقلال در تصمیم‌گیری ازجمله تمایزهای سبک تبلیغات فرانسوی هست. در آگهی های فرانسوی به‌ندرت هدایت مشتری احتمالی به‌سوی یک انتخاب مشاهده می‌شود. باور فرانسویان بر این است که زندگی نباید در چارچوب‌های محدود و کوچک زندانی شود. همه‌چیز باید در مقیاس بزرگ و در حد تکامل و نهایت قدرت و زیبایی باشد. لذت و کامیابی نیز دو محور اصلی زندگی است، بنابراین در آثار هنری، تئاتری و تیزرهای فرانسوی این مفاهیم آشکارا دیده می‌شود.

در آثار تبلیغات فرانسوی اگر محصولی باید نسبت به محصول رقیب متمایز شود، می‌بایست در طراحی، دوام و مرغوبیت مواد اولیه نمود یابد. از دیگر جنبه‌های تبلیغات فرانسوی می‌توان استفاده از زبان طنز و شوخی، درام و سرگرمی‌ها را نام برد. بازی با واژگان و اشکال در آثار تبلیغاتی فرانسوی نیز بسیار دیده می‌شود. جاذبه‌های عمومی در تبلیغات، زیبایی، احساس و ادراک، جنسیت، تصاویر و نواهای عاشقانه، استفاده از زنان زیبا به‌عنوان سمبل و استعاره زیبایی و کمال ازجمله اجزای اصلی تبلیغات فرانسوی هست. پیام‌دهندگان در تبلیغات تجاری فرانسوی معمولاً افراد مسن و خبره هستند.

در تبلیغات کالای مصرفی بیشتر از استعاره و سمبل استفاده می‌شود اما در تبلیغات کالاهای صنعتی و واسطه ای از مفاهیم تخصصی مانند مشخصات فنی، دوام و عملکرد به‌طور صریح و بی‌واسطه و به‌دوراز استعاره و کنایه بیان می‌گردد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا