هرقدر که استفاده از محصول ساده تر باشد، احتمالش بیشتر است که مردم از آن استفاده کنند و آن را به دیگران توصیه کنند. ساده سازی استفاده محصولات گاهی خیلی واضح نیست. بسیاری از افراد فنی و مهندس فراموش می کنند که ما هیچ چیزی درباره جنبه های فنی محصولاتی که استفاده می کنیم در اختیار نداریم.

برای مثال یادگیری بسیاری از نرم افزارها بسیار دشوار بوده و در نسخه های جدیدتر نیز بر پیچیدگی نرم افزار افزوده می شود. حتی ساده ترین محصولات نیز می توانند برای استفاده، ساده تر ساخته شوند. این بدین معنی است که در این سازوکار یک پیشنهاد فروش منحصربه فرد جدید می تواند توسعه یابد.

در بازار بریتانیا، مجلات ویژه بانوان بسیار زیاد می باشد. تعداد زیادی مجله با هم رقابت می کنند تا ۲۰ میلیون مخاطب خانم انگلیسی را به سمت خود جذب نمایند، بنابر این عرضه محصول جدید در بازار بسیار دشوار خواهد بود.

گلامور مجله ای است که هدفش ۲۰ میلیون مخاطب خانم شاغل است. این بازاری است که توسط کوسموپولیان در طی ۴۰ سال ایجاد شده است و برای ناشران مجله جذاب است. اگر همه ناشران کپی مشابهی از کوسموپولیان تولید می کردند، گلامور برای نفوذ در بازار مشکل داشت.

گلامور در یک فرمت غیر معمول و به اندازه یک کیف دستی چاپ شد. این بدین معنی بود که مخاطب می توانسط بسیار ساده مجله را به همه جا حمل کرده و و آن را در اتوبوس و قطار بخواند، همچنین در زمانی که در آرایشگاه می نشیند و یا در هنگام پیاده روی.

محتوای مجله چیز غیر معمولی نبوده و شامل شایعات مشهور، راهنمایی های تندرستی و سلامتی، رژیم های غذایی و نکته هایی برای زیبایی می باشد اما قالب ارائه مجله بی همتاست. یقینا مناسب کردن و ساده سازی استفاده از محصولات مطابق نیاز مشتری منفعت های بسیاری برای این مجله در پی داشته است.

انتهای مطلب/