کسب و کار در مسیر صحیح ...

۷ نکته کاربردی در بازاریابی دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ؛

  1. به چشم شیطان به مارکتینگ نگاه نکنید!
    لزومی ندارد مارکتینگ بخش موردعلاقه شما باشد اما وقتی ایمیل مارکتینگ و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را به‌دوراز احساس اجبار ادامه دهید، مخاطبین شما جذب خواهند شد. به مارکتینگ به چشم وسیله نگاه کنید که شمارا به افرادی مرتبط می‌سازد که برای کسب‌وکار و سازمان شما مهم هستند.
    در تمامی مطالبی که ایمیل می‌کنید یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌سازید حتماً یک مطلبی که برای مخاطبان ارزشمند باشد به اشتراک بگذارید. مطلبی که بابت دیدنش خشنود شوند.
  2. از شروع بدون برنامه اجتناب کنید.
    “امید” یک استراتژی برای مارکتینگ نیست.
    ابزارهای کسب‌وکار شما متنوع هستند مثل وب‌سایت، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی. لذا بسیار مهم است که ایده شفاف و روشنی برای استفاده از هر یک داشته باشید و زمان را به‌درستی صرف هر یک نمایید.
    از داشتن اهداف مبهم خودداری کنید. مثلاً “فرستادن ایمیل‌های بیشتر به مشتریان” . در عوض اعداد ارقام دقیق را تعیین کنید، مناسبت‌ها و تعطیلات را مشخص کنید به‌نحوی‌که از همه ابزار تحت اختیارتان در کنار هم به نحو احسن استفاده نمایید.
  3. از تلاش برای انجام همه کارها به‌صورت هم‌زمان اجتناب کنید.
    با یک برنامه مشخص و زمان‌بندی خوب به‌راحتی قابل‌تشخیص است در چه زمانی چه‌کاری باید انجام شود اما اگر در پیگیری کارها سردرگم هستید شاید می‌خواهید هم‌زمان کارهای زیادی را انجام دهید.
    با یاد داشته باشید: قرار نیست در همه شبکه‌های اجتماعی هم‌زمان فعالیت نمایید و حتماً هر هفته ایمیل مارکتینگ داشته باشید.
    بهتر بفهمید که مخاطبین شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند. بهتر است هرچند وقت یک‌بار در اینباکس آن‌ها دیده شوید.
    یک اشتباه رایج کسب‌وکارهای نو پا این است که تلاش می‌کنند تمام محتوا را خودشان تهیه کنند. گاهی بهتر است محتوا را از سایر منابع به اشتراک بگذارید.
  4. با مشتریانتان طوری رفتار نکنید که گویی صرفاً فهرستی از نام‌ها جلوی شماست.
    چه کسب کار کوچکی داشته باشید چه سازمان بزرگی باشید یکی از مزیت‌های رقابتی شما می‌تواند این باشد که با مشتریانتان روابط شخصی برقرار کنید.
    بهتر است مخاطبینتان را بر اساس ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی کنید. سپس روابط فعالی با آن‌ها برقرار نمایید و مطالبی را برای آن‌ها ارسال نمایید که احساس خوبی در آن‌ها ایجاد کند. اگر تازه کسب‌وکارتان را آغاز نموده‌اید بد نیست که گروهی تحت عنوان مشتریان وفادار داشته باشید و گاهی یک هدیه برای آن‌ها ارسال نمایید.
  5. تصور نکنید که همیشه در یک مانیتور بزرگ دیده می‌شوید!
    اگر تابه‌حال تصور نکرده‌اید که کسب‌وکار شما در ابعاد یک موبایل چطور به نظر می‌رسد بهتر است به این نکته توجه کنید که ” ۶۵% تمامی ایمیل‌ها در گوشی موبایل باز می‌شوند و ۷۰% تمامی فعالیت‌ها ر شبکه‌های اجتماعی از طریق گوشی موبایل صورت می‌گیرد.”
    شانس خوبی است که شما می‌دانید اکثر مخاطبینتان در اسمارت فون هایشان وب‌سایت شمارا می‌بینند. می‌دانید که وب‌سایت شما در گوشی موبایل چطور به نظر می‌رسد؟
    بهتر است شروع کنید به امتحان کردن این‌که ایمیل‌ها شما، وب‌سایت و سایر ابزار مارکتینگتان در گوشی موبایل چطور به نظر می‌رسد؟ اگر اطلاعات شما به‌سختی قابل‌خواندن باشد یا نوشته باهم ادغام شوند شما نقطه ارتباطی ارزشمندی را از دست می‌دهید.
    برای ایمیل‌هایی که در موبایل خوانده می‌شود ما قالب تک‌ستونی را پیشنهاد می‌دهیم. از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید. از فونت‌هایی استفاده کنید که در صفحه کوچک قابل‌خواندن باشد و به‌راحتی بتوان بر آن کلیک کرد.
  6. همواره مالتی تسک بودن خوب نیست (انجام هم‌زمان چندوظیفه)
    این راز بر کسی پوشیده نیست که انجام هم‌زمان چندوظیفه در زمان صرفه‌جویی می‌کند؛ اما متأسفانه بعضی میان‌برها بیشتر دردسر ایجاد می‌کنند تا ارزش.
    یک اشتباه رایج که بسیار دیده می‌شود لینک کردن فیس‌بوک و تویتر است که یک به‌روزرسانی ثابت هم‌زمان در هر دو صورت می‌پذیرد. این تجربه بااینکه باعث می‌شود تصور کنید زمان کمتری صرف شده است اما متأسفانه گاهی باعث می‌شود آن مطلب در یکی از این شبکه‌های اجتماعی به‌صورت مناسب انتشار نیابد و تأثیر بدی بر مخاطبان شما بگذارد.
    قطعاً برخی ابزارها مثلcom بسیار تأثیرگذار هستند در به اشتراک گذاشتن مطالب به‌صورت هم‌زمان اما همیشه بهتر است چک کنید که مطالب به‌صورت صحیح در هر شبکه منتشرشده‌اند یا نیاز به اصلاح فرمت دارند.
  7. انتظار توفیق بیش‌ازحد نداشته باشید.( راه صدساله را در یک‌شب نمی‌توان طی کرد!)
    یک موضوع مهم در مورد مارکتینگ این است که یک علم دقیق نیست.(مثل ریاضیات) شما دقیقاً نمی‌توانید پیش‌بینی نمایید که چه اقدامی انجام دهید باعث می‌شود چقدر مخاطب به شما توجه کنند. شاید موضوعاتی که شما بسیار سخت بر آن‌ها کار می‌کنید خیلی هم جواب ندهند و یا شاید مسائلی که بسیار وقت کمتری صرف کرده‌اید مخاطبین را بیشتر درگیر سازند.
    بهتر است هر از چند گاهی این سؤالات را از خود بپرسید که:
    آیا موضوعات خاصی وجود دارد که مخاطبین ما توجه ویژه‌ای به آن بکنند؟
    آیا فرمت خاصی وجود دارد که از آن بیشتر لذت ببرند؟( مثلاً متن، عکس، ویدیو، کتاب الکترونیکی و …)
    آیا زمان خاصی در طول روز یا هفته هست که بهتر می‌توان جواب گرفت؟
    ضمن اینکه همواره دقت داشته باشید ایجاد رابطه مؤثر با مخاطبینتان یک فرآیند زمان‌بر است و به‌مرورزمان و با تکرار برخی اعمال از جانب شما ایجاد می‌گردد.
    انتهای مطلب/ لینک محتوا