کسب و کار در مسیر صحیح ...

در اینجا فهرستی از فعالیت های عالی برای کارشناسان مارکتینگ خلاق آماده است. این فعالیت ها باعث می شوند که تخیل شما به طرق جدید و غیرمعمولی فعال و برانگیخته شود. شگفت انگیز است؛ اغلب پس از نیم ساعت کلنجار رفتن با یکی از سوالات فوق، بصیرت بی نظیری برایتان حاصل می شود. کارشناسان مارکتینگ بزرگ همیشه سوالات خلاقانه ای برای خود طرح می کنند. این افراد نوعی خارش خلاقانه دارند و صرفا باید آن را بخارانند تا برطرف شود. یک یا چند مورد از این رویکردها را امتحان کنید؛

  • به دنبال راه هایی برای ساده کردن باشید: آیا می توانید راه ساده تری برای تعریف محصول یا کار خود و هدف آن بیابید؟ آیا می توانید بروشور دو صفحه ایتان را در ۱۰ کلمه خلاصه کنید؟ آیا می توانید عنوان آگهی چاپی تان را از ۸ کلمه به یکی کاهش دهید؟ اغلب مارکتینگ ها و تبلیغات بیش از حد مفصل اند و می توان آن ها را ساده تر کرد. بینش های خلاقانه در ساده کردن و وضوح بخشیدن به تمام وجوه مارکتینگتان مفیدند. سادگی خوب است، زیرا باعث می شود پیغام شما صریح و جالب شود و ایده ی اصلی شما را سریعا به ذهن مشتری وارد کند.
  • به فردی مشهور در تاریخ بیندیشید و تصور کنید که او سخن گوی شماست: او چه تغییراتی ممکن بود در بسته بندی، تبلیغات، سایت اینترنتی و… شما ایجاد کند؟ مثلا جرج واشنگتن برای افزایش فروش محصول شما چه می کرد؟ آیا می توانید مارک خود را به نوعی به واشنگتن ربط دهید؟ آیا عبور تاریخی ژنرال واشنگتن از رودخانه دلور می تواند استعاره ای باشد برای مشتریان رقبایتان که باید به سمت محصول جدید و بهتر شما هدایت شوند؟ «مشتریان، دنبال من بیایید. پیروزی در آن سوی رودخانه منتظر ماست. همان جا که محصول جدید مارک xyz اردوگاه راحت تری برای شما مهیا ساخته است!» آری این ایده کمی مسخره است اما اگر بدانید که چه تعداد مارکتینگ ها و فروش های عظیم با ایده های مسخره شروع شده اند متعجب می شوید.
  • راهی برای تبلیغ یا ارتباط با مشتریان با پیغام های واقعا مختصر بیابید: تمبر؟ برچسب؟ آگهی های تلویزیونی یا رادیویی یک ثانیه ای؟ سنجاق سینه؟ کتابی بسیار کوچک که با ذره بین همراه است؟ چه تصور دیگری به ذهنتان می رسد؟ یکی از این ایده ها ممکن است واقعا برایتان مفید باشد.
  • راهی برای تبلیغ یا ارتباط با مشتریان با پیغام های واقعا بزرگ بیابید: تابلوهای تبلیغاتی یا نقاشی های دیواری بسیار بزرگ، بالون های تبلیغاتی یا پیغامی که در آن هر کلمه روی تابلویی جداگانه آمده است؛ و در طول جاده ای پخش شده اند. در این مورد نظرتان چیست که کامیون یا اتوبوس بزرگی اجاره کنید و آن را با نام محصول خود یا پیغام بازاریابی بپوشانید؟ یا شاید چیزی ساده تر و مسخره تر مانند پشتیبانی مالی از مسابقه ای در این مورد که چه کسی می تواند بزرگ ترین شیرینی را بپزد و بخورد و سپس دعوت از رسانه ها برای پوشش دادن به این رویداد؟ صبر کنید یافتم! چرا بزرگ ترین تمساح دنیا را مایه ی اقبال و رونق کار خود نسازید؟ بزرگ فکر کنید شما می خواهید تاثیری عظیم برجای بگذارید همین طور است.
  • هدایایی جالب اما کم هزینه برای تقدیم به مشتریان بیابید: اگر همه قلم هایی با نام شرکت شما دریافت کنند، یکنواخت و کسل کننده است. پس به دنبال ایده های تازه ای برای هدیه دادن باشید. چیزهایی که باعث شود مشتریان بگویند وای!… این عالی است واقعا به کارم می آید.
  • مکان های جدیدی برای تبلیغ بیابید: آیا می توانید از مکان هایی برای انتقال پیغام به مشتریانتان استفاده کنید که تا پیش از این در صنعت شما هیچ کس استفاده نکرده است؟
  • حداقل ده راه برای متقاعدکردن فردی مشهور به مصرف محصولتان بیابید: حرکت کنید، این یکی را امتحان کنید شاید واقعا ایده ی مناسبی بیابید و بالاخره خود را به شهرت برسانید.
  • پنج عکس خیره کننده، زیبا، عجیب یا مبهوت کننده از یک شماره ی مجله ی نشنال جئوگرافی ببرید: برای هرکدام عنوانی مرتبط با محصولتان بنویسید.

انتهای مطلب/