09109200500 info@damaavand.com

برای آزمودن یک ایده جدید در بازار شرکتی یا بازار سازمانی روش‌های مختلفی وجود دارد، هورموند سه مدل آزمودن آلفا، مدل آزمودن بتا و نمایشگاه‌های تجاری را به شما پیشنهاد می‌کند؛

  1. آزمودن آلفا:
    تعدادی نمونه از محصول جدیدتان بسازید و یا برای خدمات خود نمونه آزمایش تهیه کنید. سپس با دقت از دو مشتری مهم و نزدیک خود برای آزمایش رایگان محصول یا خدمت دعوت کنید و نظرات آن‌ها را در مورد عملکرد، ویژگی و مشکلات محصول یا خدمت جدید جویا شوید. بهتر است نماینده‌ای از شرکت شما به ملاقات این مشتریان برود و آن‌ها را در طول فرآیند آزمایش همراهی و راهنمایی کند. در این مرحله هدف اصلی شما جمع‌آوری نظرات برای اصلاح و بهتر کردن محصول یا خدمات جدید است.
  2. آزمودن بتا:
    مدل آزمودن بتا تا حدودی مشابه آزمودن آلفا است، با این تفاوت که از این مدل معمولاً در مراحل بعدی فرآیند تحقیق و توسعه محصول استفاده می‌شود؛ یعنی زمانی که محصول فعلی شباهت زیادی به محصول نهایی پیداکرده است. در مدل آزمودن بتا تعداد بیشتری از محصول را به تعداد بیشتری از مشتریان نسبت به آزمودن آلفا ارسال می‌کنیم. در این مرحله شما احتمالاً فهرست بلندتر و دقیق‌تری از مسائلی که می‌خواهید مشتریان در حین استفاده در مورد آن فکر کنند در دست دارید و همین‌طور ممکن است حتی پیشنهاد فروش با تخفیفی بیشتر را به این دسته از مشتریان ارائه کنید.
  3. نمایشگاه‌های تجاری:
    در نمایشگاه‌های تجاری می‌بایست دقت کنید که شرکت‌کنندگان چقدر به محصول یا خدمت شما توجه می‌کنند، نسبت به ویژگی‌های مختلف آنچه رفتاری از خود نشان می‌دهند و چه تعدادی از آن‌ها به‌وضوح تمایل دارند آن را بخرند یا سفارش دهند. توجه داشته باشید که در نمایشگاه‌ها رقبای شما فرصت می‌یابند محصول جدید شمارا بررسی کنند و به همین دلیل باید تلاش کنید که محصول نهایی را در مدت کوتاهی بعد از نمایشگاه روانه بازار نمایید.
همچنین بخوانید:   زمانی که شرکت ها ناچار به استفاده از بازاریابی می شوند

انتهای مطلب/ لینک محتوا