کسب و کار در مسیر صحیح ...

برایان تریسی یکی از سخنرانان حوزه فروش شش شرط زیر را برای نهایی کردن فروش مطرح می‌کند:

  1. باید مثبت، مشتاق و علاقه‌مند باشید تا فروش را نهایی کنید. احساسات سری هستند. وقتی مشخص شد می‌خواهید این فروش را قطعی کنید، میل و اشتیاق شما تأثیر قدرتمندی بر مشتری می‌گذارد و فروش را قطعی می‌کند.
  2. خواسته‌های مشتری باید برای شما روشن باشد و بدانید که مشتری چه می‌خواهد و از محصولات شما چه انتظاری دارد.
  3. مشتری باید پیشنهاد شما را درک کند و از ارزش کالا یا خدمت شما مطلع گردد. او باید بداند که کالای شما برای او چه می‌کند و چه تأثیری بر زندگی و کار او به جا می‌گذارد.
  4. مشتری باید به شما ایمان داشته باشد و اعتماد کند. باید ارتباط مؤثری میان شما و او برقرار باشد. مشتری باید مطمئن باشد محصول موردنظر را به‌موقع تحویل خواهد گرفت.
  5. مشتری باید از امتیازات و فواید پیشنهادشده از طرف شما به سود خود استفاده کند. مشتری باید کالایی که می‌فروشید دوست بدارد. اگر مشتری خواهان کالا یا خدمت شما نباشد نهایی کردن فروش با او بیهوده است.
  6. محصول شما باید برای مشتری مناسب باشد و نیازهای او را به بهترین شکل برآورده سازد و مشتری توانایی پرداخت داشته باشد و مطمئن شود که این محصول یا خدمت دقیقاً همان چیزی است که او می‌خواهد.

زمانی که این شش خواسته مشتری برآورده گردد می‌توانید با اطمینان در راستای قطعی کردن فروش گام بردارید. اگر هر یک از این‌ها برآورده نشوند، مشتری از قطعی کردن فروش خودداری خواهد کرد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا