کسب و کار در مسیر صحیح ...

روزبه‌روز رقابت در تمامی شاخه‌های بازار مد افزایش می‌یابد و اغلب صاحبان کسب و کار مد به دنبال راهکارهای جدید مارکتینگ و دوباره اندیشی هستند تا از این طریق بتوانند به ترفیع در محصولات و برند خود دست یافته و درنهایت مشتریان بیشتری را جذب نمایند. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به بررسی ۱۰ ابزار ترفیع بازاریابی و فروش کسب و کار مد بپردازیم؛

  1. استفاده از آگهی‌های مد: هرگونه عرضه و ترفیع غیرشخصی محصول و سازمان که با هدف برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان مد در قبال هزینه را آگهی درزمینهٔ مد تعریف می‌کنیم. این ابزار شامل آگهی اینترنتی و پادکست‌های شوی مد نیز می‌باشد.
  2. بازاریابی مستقیم مد: این ابزار به فرآیندها و تکنیک‌های قابل‌استفاده جهت برقراری ارتباط شخصی و معنادار با هر یک از مصرف‌کنندگان مد می‌باشد. ابزارهای توانمندسازی اینترنتی، درخواست‌های تلفنی، تماس‌های مکتوب و کارت‌های فروشگاهی در این حیطه قرار می‌گیرند.
  3. فروش شخصی مد: این مورد شامل عرضه شخصی محصولات توسط بخش فروش با هدف ارتقای فروش شرکت و برقراری ارتباط با مشتریان می‌باشد.
  4. ترفیع فروش مد: این مورد شامل یک فعالیت فروش کوتاه‌مدت و انگیزاننده جهت تشویق مشتریان به خرید محصولات می‌باشد.
  5. استفاده از روابط عمومی مد: روابط عمومی توسط یک سازمان جهت ایجاد روابط دوجانبه مثبت، بادوام و معنادار با تمام جوانب مرتبط با مد برقرار می‌گردد.
  6. تبلیغ شفاهی مد: ارتباطات مثبت و یا منفی مستقیم یا غیرمستقیم در خصوص یک شرکت و محصول بین خریداران هدف، دوستان و اعضای یک خانواده تبلیغ شفاهی تعریف می‌شود. این نوع ارتباطات شخصی قدرتمند بوده اما ممکن است در مواردی غیرقابل‌کنترل باشند.
  7. عرضه حضوری مد: فرآیند این مورد شامل عرضه و در معرض نمایش قرار دادن کالا در هر محیط تجاری به بهترین روش جهت جلب‌توجه مشتری و تشویق و تحریک آگاهی، آزمودن محصول و درنهایت فروش می‌باشد. نقطه فروش برای تشریح فعالیت‌های مورداستفاده جهت نمایش و کمک به فروش در نقطه فیزیکی خرید به کار برده می‌شود.
  8. بسته بندی مد: بسته بندی پوشش مورداستفاده جهت معرفی و ارائه محصول به مصرف‌کننده تعریف می‌شود. بسته بندی موجب حمایت، حفاظت و ترفیع محصول شده و گاهی اوقات نیز به مصرف‌کننده در استفاده از محصول کمک می‌کند.
  9. هویت برند مد: جلوه فیزیکی یک شرکت یا سازمان که تاوَن توسط مردم تشخیص داده می‌شود. این مورد شامل مواردی همچون لوگو، رنگ، نشان‌ها، لباس‌های یک‌شکل، بروشور، کاراکترها، ساختمان، کارت ویزیت و … می‌باشد. یک هویت استانداردشده و به‌یادماندنی می‌تواند تمام جوانب فعالیت‌های ارتباطی را تقویت نماید.
  10. شرکت در نمایشگاه‌های مد: معمولاً تنها هدف نمایشگاه‌ها تجارت با خریداران است، شو هایی که نمایشگر محصول در ابعاد استاندارد و نه برای یک مشتری خاص در بازه‌های مشخصی برگزار می‌شوند.

انتهای مطلب/