راجر مارتین (Roger Martin)، رئیس دانشکده مدیریت روتمن در دانشگاه تورنتو کانادا می‌باشد. او به دلیل کار بر روی تفکر یکپارچه و استفاده از آن به‌عنوان ابزاری برای حل مسائل پیچیده، شناخته‌شده می‌باشد. او سایر علائق پژوهشی‌اش را طراحی کسب‌وکار، مسئولیت اجتماعی شرکت و رقابت‌پذیری کشور بیان می‌دارد.

راجر برنده جایزه کتاب ۵۰ متفکر در سال ۲۰۱۳ می‌باشد. وی در فهرست جایزه کتاب ۵۰ متفکر و جایزه ایده پیشرفت ۵۰ متفکر در سال ۲۰۱۱ قرار گرفته است. وی همچنین نویسنده دوازده مقاله مجله هاروارد بیزینس ریویو است و معروف‌ترین کتاب او ذهن مخالف: چگونه رهبران موفق از طریق تفکر یکپارچه برنده می‌شوند، می‌باشد.

در کتاب بعدی‌اش، طراحی کسب‌وکار: چرا طراحی تفکر، مزیت رقابتی بعدی است که در آن مارتین پیشنهاد می‌دهد که سازمان‌ها رویکردی مبتنی بر طراحی نسبت به تفکر داشته باشند. در کتاب جدیدش، حل بازی: حباب‌ها، سقوط‌ها و کاپیتالیسم می‌تواند از ان اف ال چه یاد بگیرد، مارتین بر روی وضعیت سرمایه‌داری امریکا و تأثیر بازار واقعی، طراحی، ساخت و فروش محصولات و خدمات بر بازار انتظارات، معامله سهام، گزینه‌ها و مشتقات پیچیده تمرکز می‌کند. بازی به‌قصد برد: استراتژی واقعاً چگونه عمل می‌کند؟ جایزه بهترین کتاب سال ۲۰۱۳ را از موسسه ۵۰ متفکر دریافت کرد.

نظر او درباره خودش این است: من یک مشاور راهبردی و استاد تجارت هستم و به مدت پانزده سال است که مدیریت دانشگاه را بر عهده‌دارم. علاقه‌ام اکتشاف رازهای مرتبط با راه‌های تفکر یا روش‌هایی است که دنیای خود را می‌سازیم. برای مثال درزمینهٔ نحوه مبارزان مدیران و رهبران موفق با معضلات گوناگون تحقیقات بسیاری انجام داده‌ام. من جستجو کردم چگونه شرکت‌ها حتی در حالتی که به‌شدت به دنبال نوآوری هستند آن را دفع می‌کنند. راه‌هایی را بررسی کرده‌ام که می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا به اهداف مالی‌شان دست پیدا کنند و سهامداران را غنی سازند ولی شرکت‌ها در اصل برعکس عمل می‌کنند.

اخیراً پی بردیم آن‌گونه که ما مفهوم استراتژی را بیان می‌کنیم بر روشی که برای هدایت سازمان انتخاب می‌کنیم تأثیر دارد. در هر یک از کتاب‌هایم تلاش دارم راه منحصربه‌فردی پیدا کنم که در آن تفکرمان بر سر راهمان قرار بگیرد و بتوانیم پیشنهادات خوبی برای مقابله با آن چالش تهیه کنیم.

انتهای مطلب/