کسب و کار در مسیر صحیح ...

بیشتر کسب‌وکارها وقت و انرژی خود را با چالش بر سر رقبای اشتباه هدر می‌دهند. آن‌ها معمولاً سریع به سراغ رقابت با بزرگ‌ترین نام‌ها در میدان کاریشان می‌روند، درحالی‌که باید سراغ تجارت‌هایی بروند که بزرگ‌ترین تهدید برای کسب‌وکارشان است. برای طراحی نقشه حمله رقابتی باید گام‌های زیر را بردارید:

  1. با برد سهم بازار از کسب‌وکارهایی که همین امروز مشتری‌تان را از شما می‌گیرند شروع کنید. این کار را حتی به قیمت روبه‌رو شدن با این واقعیت تلخ انجام دهید که مشتریان شما کسب‌وکارتان را در گروهی با پرستیژ و اعتباری پایین‌تر از آنچه فکر می‌کردید قرار می‌دهند.
  2. فهرستی از شرکت‌هایی تهیه کنید که آرزو می‌کردید مدیریت آن را بر عهده داشتید. ارزیابی کنید چرا شرکت شما در آن گروه قرار ندارد. آیا به دلیل ظاهر فیزیکی یا مکان کسب‌وکارتان است؟ یا شاید طبیعت کاربران شما با کسب‌وکارتان سازگار نیست؟ یا شاید خط محصول یا قیمت‌گذاری‌هایتان، شما را از رقابت با نام‌های بزرگ میدان کسب‌وکار بازمی‌دارد.
  3. در نظر داشته باشید که آیا تغییر سطح رقابت می‌تواند سودمند باشد یا خیر. تعیین کنید آیا کسب‌وکار شما در سطح رقابتی کنونی‌اش موفق‌تر است (به مفهوم ماهی بزرگ در دریاچه کوچک بیندیشید) یا باید به سطح رقابتی بعدی برود (جایی که شاید بتوانید با کسب‌وکارهای موفق‌تر رقابت کنید)
  4. اگر لازم بود سطوح رقابت را تغییر دهید. اگر تصمیم گرفتید با کسب‌وکارهای معتبرتر و قوی‌تر در میدان تجارت رقابت کنید، تغییرات لازم را انجام دهید تا بازار شما را به چشم تازه‌ای ببیند.

انتهای مطلب/