کسب و کار در مسیر صحیح ...

شرکت‌ها در اکثر کسب‌وکارها، برای ارائه محصولات جدید یا محصولات ارتقا یافته تحت‌فشار هستند؛ اما عرضه محصولات جدید به میزان حیرت‌آوری با شکست مواجه می‌شوند. در حقیقت، ۸۰ درصد محصولاتی که اخیراً عرضه‌شده است، دیگر موجود نیستند؛ یعنی عرضه محصولات و خدمات جدید بنا به دلایل بسیاری با شکست مواجه می‌شوند. به‌طور مثال؛ ممکن است هزینه‌های ساخت و تولید محصول بیش از انتظار یک شرکت باشد یا اینکه رقبا با شدت بیشتری رقابت کنند. بهترین راه برای اینکه بتوانید محصول جدید یا ارتقا یافته خود را تا حد امکان به موفقیت برسانید چیست؟ مزیت‌های ارائه محصولات جدید را بدانید. ایده‌های خوب را آزمایش و تولید کنید. سپس برای اینکه ایده‌هایتان هرچه امیدبخش‌تر شود، برنامه‌های مؤثر بازاریابی ارائه دهید.

مشتریان مایل‌اند انتخاب‌های تازه‌ای در اختیار داشته باشند. شرکت‌های موفق همیشه تحقیق می‌کنند و برای برطرف کردن این تمایلات و برای افزایش فروش، محصولات تازه تولید می‌کنند، اما دلایل دیگری وجود دارد که بر اساس آن‌ها محصولات یا خدمات جدید همیشه عرضه می‌شوند. نمونه‌هایی از این دلایل عبارت‌اند از:

  • مشتریان اغلب موجودات متغیری هستند؛ نگرش آن‌ها نسبت به محصولات و خدمات موجود می‌تواند به‌سرعت و به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کند.
  • بیشتر محصولات و خدمات، یک چرخه حیات طبیعی دارند و درنهایت از رده خارج می‌شوند.
  • رقیبان شما همچنان به دنبال راه‌هایی هستند تا قراردادهای بزرگ‌تر و بهتری به مشتریان ارائه دهند.

از طریق پرسیدن سؤالاتی از مشتریان، شروع کنید به اینکه درباره محصولات جدید ایده ارائه دهید: به چه نیاز دارید یا می‌خواهند و یا از چه چیز ناراضی هستند؟ برای مثال، یک شرکت لوازم آشپزخانه متوجه شد که مشتریان از این ناراضی هستند که پدها وسایل آشپزی گران‌قیمت آن‌ها را خراش می‌دهد. شرکت با استفاده از این اطلاعات جدید یک پد صابونی ارائه داد تا خراش ایجاد نکند. ایده‌های خوب همیشه از سوی مشتریان مطرح نمی‌شوند. ممکن است مصرف‌کنندگان از امکانات محصولات و خدمات موجود آگاه نباشند یا ممکن است ندانند که چطور نیازها یا نگرانی‌هایشان را بیان کنند؛ اما هرگونه ایده برای محصولات یا خدمات تنها در صورتی موفق می‌شود که بتواند درنهایت یکی از مشکلات مشتریان را برطرف کند، یک نیاز را برآورده سازد و تأییدی از سوی مشتریان به دست آورد.

منابع دیگر ایده‌های جدید عبارت‌اند از:

  • رقیبان شما
  • کارکنان شرکتتان
  • مشاوران و ناشران صنعتی
  • شرکت‌های تحقیق در بازار

به‌منظور اینکه ایده‌های تازه ارائه دهید تا حد امکان، علاوه بر بازخوردهای رسیده از سوی مشتریان، استفاده از تمام این منابع را موردتوجه قرار دهید. زمانی که ایده‌هایی برای محصولات جدید ترسیم کردید مشخص کنید که آیا این ایده‌ها با منابع و راهبردهای کلی شرکت سازگار هستند؟ هر یک از ایده‌هایی را که با این معیار سازگار نیستند، کنار بگذارید. برای مثال، اگر شرکت شما در تولید و عرضه مبلمان اداری گران‌قیمت تخصص دارد، بپرسید که حمایت از یک ایده برای یک صندلی جدید چقدر با این راهبرد ممکن است هماهنگ باشد و سپس تصمیم بگیرید که آیا شرکت می‌تواند چنین محصولی را تولید و عرضه کند.

انتهای مطلب/