09109200500 info@damaavand.com

آژانس های روابط عمومی

آژانس های روابط عمومی، متخصصانی هستند که برای دستیابی به فضایی در رسانه ها می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید. امروزه انتشار اعلان‌های مطبوعاتی یا درخواست تلفنی از یک نویسنده محلی، دو کاری هستند که هرکسی می‌تواند انجام دهد اما بسیاری از شرکت‌ها برای انجام این امور از متخصصان روابط عمومی استفاده می‌کنند.

کارکنان آژانس های روابط عمومی در زمینهٔ نویسندگی، برنامه ریزی، زمان‌بندی و اجرای برنامه‌هایی جهت جلب‌توجه عموم مهارت دارند. چراکه کار روابط عمومی تنها شغل و کار تمام وقت آن‌هاست. متخصصان روابط عمومی برنامه‌هایی را طراحی و اراده می‌کنند که از استراتژی بازاریابی شرکت حمایت نماید. بسیاری از آژانس های روابط عمومی برای اراده خدمات روابط عمومی ماهانه مبلغی را از مشتریانشان دریافت می‌کنند. این مبلغ بسته به وسعت کار متفاوت خواهد بود. شرکت‌های روابط عمومی بزرگ‌تر و متوسط معمولاً هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. البته شرکت‌های روابط عمومی کوچک‌تر انعطاف بیشتری دارند و معمولاً یک یا دو نفر هستند که ممکن است در منزل به ارائه خدمات پرداخته و با اعداد پایین‌تری با مشتریانشان کار می‌کنند. در این شرکت‌ها با پرداخت ماهانه رقم پایین‌تر حتی ممکن است متخصصان منحصربه‌فرد پیدا کنید.

و اما موارد مهم در استفاده از یک آژانس روابط عمومی؛

  • اگر روابط عمومی ابزاری مؤثر برای موفقیت کسب و کار شماست و همچنین اگر توانایی پرداخت هزینه‌های آژانس تبلیغاتی را دارید می‌توانید از این شرکت‌ها استفاده نمایید.
  • به‌منظور سعی در کاهش هزینه‌ها آژانس های روابط عمومی را به کار نگیرید، کمک گرفتن از خارج معمولاً همیشه پرهزینه‌تر از حالتی بود که خودتان آن را انجام می‌دهید.
  • اگر کار شرکت شما معطوف به بازاریابی است حتماً از یک آژانس روابط عمومی کمک بگیرید.
  • اگر تمایل دارید که از خدمات و مزایای آژانسی که استخدام می‌کنید به‌طور کامل منفعت ببرید، حتماً این کار را انجام دهید.
  • فقط به‌این‌علت که خودتان وقت انجام آن را ندارید از آژانس روابط عمومی استفاده نکنید. بله آژانس روابط عمومی زمان شمارا برای پرداختن به امور دیگر آزاد خواهد کرد ولی وقتی شما یک شرکت روابط عمومی را استخدام می‌کنید، در حقیقت در حال به‌کارگیری خلاقیتی توأم با روابط عمومی خواهید بود.
  • حتی کوچک‌ترین شرکت‌ها برای روابط عمومی رقم‌های بالایی از شما طلب می‌کنند، پس اگر توانایی مالی آن را دارید آگاهانه در این مسیر قدم بردارید.
  • برای استفاده از افکار جدید، هدف‌گیری خارجی و رویکرد خلاقانه‌تر به روابط عمومی حتماً از آژانس روابط عمومی استفاده کنید.
  • اگر هنگام برنامه ریزی تبلیغاتی و پیشبردی برای محصولات خود نیاز به‌قدری کمک دارید روابط عمومی بهترین گزینه است.
  • اگر اعتقاد دارید فقط خودتان بهترین راه را برای توسعه کسب و کارتان می‌دانید و کسانی که خارج از کارتان هستند پیشنهاد‌های مفیدی برایتان ندارند از آژانس های روابط عمومی استفاده نکنید.
همچنین بخوانید:   آژانس روابط عمومی چه می کند؟

انتهای مطلب/ لینک محتوا