کسب و کار در مسیر صحیح ...

در فعالیت‌های مارکتینگ معمولاً وقتی بودجه محدود باشد فرصت ظهور خلاقیت بیشتر است. در خصوص محتوایی که تولید می‌کنید نیز قضیه از همین قرار است. قرار نیست همواره برای بهبود وضعیت SEO بودجه فراوانی هزینه کرد؛ بلکه گاهی می‌توان با به کارگیری خلاقیت بیشتر لینک سازی محتوایی را که تولید کرده‌اید بهبود چشم‌گیری ببخشید. فارغ از اینکه محتوای شما کیفیت بالایی دارد یا نه موضوعی که در این مقاله به آن می‌پردازیم این است که وضعیت لینک سازی آن را با چه روش‌های کم‌هزینه‌ای می‌تواند ارتقا داد؛ چراکه در وضعیت رقابتی فعلی دنیای دیجیتال هر محتوایی نیاز به لینک سازی خوب دارد. قبل از ارائه تکنیک‌های کاربردی جهت بهبود لینک سازی محتوا، باید بدانیم در دنیای امروز لینک سازی دقیقاً به چه معناست. لینک‌ها در حقیقت واحد پولی دیجیتال مارکتینگ هستند که باید با آگاهی کامل آن ها را به دست آورد یا هزینه کرد. برای به دست آوردن آن ها نیاز به ایجاد ارتباطات خوب دارید. لینک سازی با یک شریک استراتژیک در مقایسه با لینک سازی اتفاقی به یک غریبه مزایای بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

چند تاکتیک برای بهبود لینک سازی محتوا

اگر شما محتوایی باکیفیت اما بدون تمرکز بر لینک‌ها تولید کنید، ترافیک کافی برای آن محتوا نخواهید داشت. بیشترین شانس شما برای بهبود SEO در مورد یک محتوا در فضای دیجیتال تمرکز بر قابلیت لینک دهی به آن محتوا می‌باشد حتی قبل از تولید آن. در این مقاله به چند تکنیک جهت بهتر دیده شدن محتوایی که تولید می‌کنید، می‌پردازیم.

  • نقل‌قول از افراد متخصص

نقل‌قول کردن از افراد خبره بسیار به قابلیت انتشار و لینک دهی بیشتر مطلب شما کمک می‌کند درعین‌حال بسیار سریع است و نیاز به‌صرف وقت زیاد ندارد. وقتی شما در حوزه تخصص خود می‌نویسید نقل‌قول کردن از یک فرد رهبر و تأثیرگذار در آن حوزه کمک می‌کند که اعتبار و ارزش محتوای شما بیشتر شود. حال بستگی دارد که شرکت شما در چه اندازه است که تصمیم بگیرید مصاحبه‌ای مستقیم با افراد تأثیرگذار داشته باشید یا از نقل‌قول‌های آن‌ها در جاهای دیگر استفاده کنید.

  • به‌صورت استراتژیک به مطالب سایت‌های موردعلاقه‌تان لینک دهید.

 یک نگرش استراتژیک در بلندمدت معمولاً به نتیجه می‌رسد اما در زمانی که لینک سازی می‌کنید خیلی به این بستگی دارد که چقدر در جای خوبی از فرصت لینک دادن استفاده می‌کنید. حتی جایی که لینک می‌دهید در اینکه در آینده چقدر به شما لینک دهند بسیار مؤثر خواهد بود. اگر شما می‌خواهید که رهبران صنعتتان به شما لینک دهند پس باید به آن‌ها اثبات کنید که محتوایی که انتشار می‌دهید ارزشش را دارد بهترین راه برای اینکه خود را به آن‌ها بشناسانید این است که شما هم به آن‌ها لینک دهید.

  • عکس‌ها و گیف بنرهای خوبی در محتواهای خود قرار دهید و از یک طراح حرفه‌ای برای هرچه بهتر شدن ظاهر گرافیکی آن‌ها استفاده کنید.

در سال ۲۰۱۹ استفاده از عکس‌های موجود در گوگل و یا Stock image ها یک اشتباه بسیار بزرگ است. هر فرد حرفه‌ای به‌سرعت متوجه خواهد شد که شما برای تصاویر موجود در مطالبتان خیلی وقت نگذاشته‌اید و به خلق عکس‌های منحصربه‌فرد اقدام نکرده‌اید. برای داشتن تصاویر منحصربه‌فرد خود لزوماً به طراح نیاز ندارید. بلکه با استفاده از خیلی ابزارها مثل Vengagge و Canva می‌توانید خیلی راحت تصاویر گرافیکی منحصربه‌فرد خود را بسازید.

در نهایت باید بدانید که تنها راه اینکه به شما لینک بیشتری داده شود این است که محتوای جذاب و ارزشمندی را منتشر کنید. این موضوع می‌تواند گاهی هزینه زیادی در بر داشته باشد. تنها داشتن یک محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه شیوه انتشار آن در اینکه چقدر دیده شود و موردتوجه قرار گیرد مؤثر است. استفاده از نقل‌قول‌های افراد خبره، تصاویر و گرافیک‌های جذاب، بک لینک‌ها و ایمیل‌ها همگی اجزای یک طرح هستند که با کمک هم باعث می‌شوند محتوایی که انتشار می‌دهید بیشتر دیده شود.

انتهای مطلب/ نویسنده: نغمه بوالحسنی