سیستم مدیریت تجربه مشتری شرکت‌های بزرگ به‌منزله‌ی گوش و چشم آن‌ها هستند. سیستم‌های مدیریت تجربه مشتری، با طراحی‌های خوب برای شرکت‌های بزرگ لازم و ضروری هستند. به گزارش کسب و کار هورموند، در شرکت‌هایی که دارای دپارتمان‌های متعدد و شعب مختلف هستند و به‌سادگی با عدم مدیریت درست می‌توانند زیر سیل نظرسنجی‌ها فرو بروند، مدیریت تجربه‌ی مشتری به درک درست واکنش‌های مشتریان در طول نقاط ارتباطی مختلف کمک می‌کند.

فواید سیستم‌های مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management System) به‌شدت آشکار است. به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که میزان و علت رضایتمندی مشتریان را بدانند. مدیریت تجربه مشتری در داخل شرکت ارزش‌های بیشتری ایجاد می‌کند که درواقع همان تعهد و رضایت‌مندی کارکنان است. علاوه بر تمام آنچه گفته شد مدیریت تجربه‌ی مشتری، شرکت‌ها را در مسیر یادگیری سریع‌تر و توسعه‌ی فرآیندها با سرعتی بیشتر قرار می‌دهد و آن‌ها را سریع‌تر به تمایز رقابتی نسبت به رقبا می‌رساند. در آخر مدیریت تجربه مشتری، به نگهداشت و حفظ مشتری کمک کرده و بهره‌وری بیشتر، افزایش سود و کاهش هزینه را در پی خواهد داشت.

سیستم مدیریت تجربه مشتری موارد زیر را شامل خواهد شد:

  • واکنش‌های به‌موقع را از ذینفعان کلیدی یا شامل مشتریان بالقوه، شرکا و کارکنان دریافت می‌کنند و رضایت، نیات و نگرش آنان نسبت به شرکت را جمع‌آوری می‌کنند و اغلب این داده‌ها را با مدیریت ارتباط با مشتریان و سیستم‌های فناوری اطلاعات تلفیق می‌نمایند.
  • با گزارش‌ها و تحلیل‌های قدرتمند، داده‌ها را قابل استناد کرده و بلافاصله در اخبار افراد مربوطه شرکت می‌دهند. با ابزارهایی مثل پیام‌های الکترونیکی هشداردهنده و سایر ابزارها.
  • شرکت را در مدیریت اقدامات پاسخگویی توانمند می‌سازند. سیستم‌های مدیریت تجربه مشتری که صرفاً شامل استراتژی‌ها و فناوری نیست بلکه، آمارها، نمونه‌ها، تحقیقات بازار و رفتار انسانی را نیز شامل می‌شود.

انتهای مطلب/