کسب و کار در مسیر صحیح ...

شما می خواهید معاملات را به روابط مداوم تبدیل کنید؟ آسان است. کلید این امر داشتن رابطه معنادار و خاطره انگیز با مشتری می باشد؛

  • برای هر مشتری هشدار تنظیم کنید.
    از ابزارهای زیادی برای این کار می توان استفاده کرد که google Alert یکی از آنها می باشد. یکی از ابزارها را برای تعیین و تنظیم آن روی اسم شخص، اسم کمپانی، صنعت و شاید موضوعات مورد علاقه  شخص انتخاب نمائید. می توان به وسیله ی فعالیت هایی همچون: تبریکات، اطلاعات راجع به رقبای جدید، روند صنعت و … با مشتریان ارتباط مجدد برقرار کرد.
  • پیشنهادات توصیه ای
    افراد برای درخواست پر کردن توصیه نامه های Linkedin راحت نمی باشند. به جای اینکه منتظر بمانید تا از یک مشتری خواهش کنید، می توانید سریعا جلو رفته و یکی از آنها رو بنویسید، در این صورت نه تنها ارتباط را تقویت می کنید، بلکه فرصتی پیدا می کنید تا در مورد کسب و کار و خدمات خود که در گذشته داشته اید توضیح دهید و یا بیش از این، یک واسطه باشید و خدمات یک مشتری را به مشتری دیگر توصیه کنید. اگر شما اشخاص درست را انتخاب نمائید هر دوی آن ها از این معرفی کردن خوشحال خواهند شد.
    فراموش نکنید: مردم تمایل دارند دوست داشته باشند و به یاد داشته باشند که چه کسانی انها را دوست دارند.
  • انعکاس ارتباطات استراتژیک
    Dharmesh و همکارانش از نشان دادن PR Love در مارکتینگ محتوا یاد می کنند و مارکتینگ داخلی رو یکی از ابزارهای عالی می دانند. اما مارکتینگ محتوا نیاز به محتوا دارد. بنابراین می توانید دو پرنده را با یک تیرنشانه بگیرید. بهتر است از مشتریان بخواهید راهنمائی، مشاوره و استراتژی ها را به اشتراک بگذارند. شما محتوا را دریافت می کنید. هر دو می توانید افزایش ارزیابی مارکتینگ محتوا را داشت باشید و احساس خوبی از احترام به آنها و نشان دادن آنها در وبلاگ یا هر رسانه ای که برای فروش کسب و کار خود استفاده می کنید، داشته باشید.
  • کارتان را به درستی انجام دهید
    ساختن ارتباط با مشتری کاملا دوستانه نیست و شما در نهایت به قدری بیشتر می خواهید. به طور مثال به دنبال فروش بیشتر نیز می باشید. اما زمانی که در ارتباط با مشتری می مانید، چیزی که میخواهید را فراموش کنید و بر روی چیزی که می توانید ارائه دهید تمرکز کنید.
    اگر شما خلاق هستید چیزهایی که می توانید به دست آورید بی انتها می باشند. بخشندگی تنها راه برای برقراری ارتباط واقعی می باشد. صرفا روی آن چیزی که می توانید از او به دست آورید تمرکز کنید و هرگز مشتری را در زمان طولانی منتظر نگذارید.
  • ورودی معنی دار بخواهید نه بیهوده
    چطور می توانیم محصولات و خدماتمان را بهبود دهیم؟ پرس وجو خوب است. یک مرحله فراتر بروید. از مشتریان بخواهید تا دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند.بگویید که یک محصول یا خدمت را در ازای توصیه هایی برای بهبود به صورت رایگان می توانند امتحان کنند. ما واقعا تلاش می کنیم کارهای بهتری انجام دهیم( کار خاصی که شما انجام می دهید.) میتوانیم شما را به ناهار ببریم و مشاوره ی شما را دریافت کنیم ؟ به خاطر داشته باشید که این تنها زمانی کار می کند که ارتباط داشته باشید. این روش را با مشتریان جدید امتحان کنید. آنها گمان می کنند که توجیه است و شما در تلاش هستید که کالا یا خدمات بیشتری به آنها بفروشید.
  • اظهار نظر
    بسیاری از افراد پست های وبلاگ و مقالات را می نویسند و تعداد کمی از آنها نظر دریافت می کنند( که این میتونه مایوس کننده باشه). در وبلاگ های مشتریان خود مشترک شوید. مقالاتی که می نویسند را دنبال کنید و نظرات متفکرانه برای آنها بگذارید. مشتریان شما از پشتیبانی بسیار قدردانی خواهند کرد.
  • یادداشت برداری از نکات مفید
    تصادفا مشتری را دیده اید و اون می پرسد که اولین روز مدرسه ی Luke چطور بود؟! او اسم فرزند شما رو میداند و این مرحله ی اول است. شما به سختی اسم مشتری را به خاطر می آورید و خیلی کمتر راجع به فرزندها و مدرسه شان می دانید و یا اصلا ممکن است ندانید فرزندی دارند یا نه. وقتی او اسم بچه ای رو می گه شما متوجه می شوید که او بچه دارد و این امیدوارکننده است. پاسخ شما میتواند این باشد که او کارش را به خوبی انجام می هد اما فرزند شما چگونه عمل می کند؟
    جلسات گاه به گاه برای ساختن ارتباط شخصی خیلی خوب است اما شما باید آماده باشید به اینصورت که یک سری اطلاعات شخصی از مشتری را به خاطر بسپارید. بنابراین پایگاه اطلاعات غیررسمی را حفظ کنید و یا نوشته هایی را به کانتکت های خود اضافه نمائید. قبل از زنگ زدن نوشته هایتان را سریع مرور کنید و گاهی نوت ها را مرور کنید زیراکه ممکن است مشتری به طور غیر منتظره ای با شما تماس بگیرد.
    تلاش کنید. ارزشش را دارد. خاطرات می ایند و می روند ولی داده های الکترونیکی همواره می مانند و این نشان می دهد چه مدتی شما می خواهید با مشتری در ارتباط باشید.

انتهای مطلب/