کسب و کار در مسیر صحیح ...

مطمئنا برای کسب و کارتان به یک وب سایت نیاز دارید، چراکه وب سایت پلتفرم اصلی دیجیتال مارکتینگ و شعبه ۲۴ ساعته شرکت یا فروشگاه شما خواهد بود.  پس بهتر است برای راه اندازی و یا توسعه وب سایت شرکت، یک فرد متخصص را به خدمت بگیرید اما نباید این دو کار را انجام دهید:

  • به خاطر قیمت پایین تر از یک دانشجو برای طراحی وب سایت خود استفاده نکنید. توسعه وب سایت بسیار پیچیده است و انجام دادن درست آن به سال ها تجربه و آموزش بسیار نیاز دارد. یک شرکت توسعه وب سایت کوچک و البته مسئولیت پذیر بیابید که بتواند راه حل کاملی از یک منبع واحد به شما ارائه دهد.
  • از یک نمونه حاضر و آماده استفاده نکنید. سایت های آماده مانند کت و شلوارهای بی مصرفی هستند که باعث می شوند شبیه یک تازه کار به نظر بیایید.

در توسعه وب سایت شرکت یا فروشگاه به ۴ خدمت اساسی نیاز خواهید داشت:

  1. برنامه ریزی استراتژیک وب سایت: وب سایت شما باید چه صفحاتی داشته باشد؟ از چه نرم افزاری باید استفاده کنید؟ تا چه حد به سروری سریع نیاز خواهید داشت؟ این پروژه چقدر طول می کشد؟ مدیر پروژه ی شما می تواند کمک کند پاسخ تمام این پرسش ها را بیابید و چارت کلی وب سایت خود را به وجود آورید که نشان دهنده جایگاه هرصفحه و چگونگی اتصال صفحات دیگر به هم است. این پروژه اصلی شماست.
  2. طراحی وب سایت: طراح وب سایت شما با لوگوی شما و تصاویری که برای فرآیند ساخت برند به کار می روند، کاری می کند چینش، نما و احساس سایت شما به وجود آید. این کار شامل رابط کاربری است که بازدید کننده وب سایت از آن استفاده می کند تا در وب سایت شما به گردش بپردازد. طراح وب سایت شما رنگ هایی را پیشنهاد می دهد، چندین گزینه ی اساسی پیش روی شما می گذارد و با برنامه نویس همکاری می کند تا وب سایت شما عالی به نظر بیاید و عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.
  3. برنامه نویسی وب سایت: برنامه نویسان وب هرکاری انجام می دهند؛ از نوشتن کدهای اچ تی ام ا ل که زبان پایه وب است گرفته تا انتخاب نرم افزار دلخواهی که بازخورد فیلم ها، ثبت نام برای خبرنامه و دیگر قابلیت های تعاملی را مدیریت کند.
  4. توسعه ی محتوا و نوشتار وب سایت: نویسنده وب سایت شما براساس متنی که در فرآیند ساخت برند خود استفاده می کنید برای هر صفحه متنی آماده می کند. محتویات دیگر می تواند شامل مقاله ها، توصیه ها، بروشورهای قابل دریافت و پیام های صوتی تبریک باشند.

وقتی به مرحله توسعه وب سایت قدم می گذارید، مطمئن شوید سه چیز را بررسی کرده اید: قیمت پیشنهادی و تفکیک هزینه های هر مرحله؛ زمان های تحویل طراحی و متن های اولیه، یک نسخه آزمایشی و نسخه نهایی از وب سایت خود و چیزهای خاصی که تحویل دادنی هستند. از این که فرآیند ۳ تا ۶ ماه طول بکشد متعجب نشوید.

انتهای مطلب/