کسب و کار در مسیر صحیح ...

در دنیا، مثال‌های زیادی از تحقیقات موفق، وجود دارند که این تحقیقات باعث می‌شوند تا رسانه‌ها، به نحو بهتری واقعیت‌های صنعت مراکز خرید را درک نمایند. خیلی وقت‌ها، رفتار خرید واقعی مصرف‌کنندگان نسبت به چیزی که در رسانه‌ها تشریح می‌شود، متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال، به مدت‌زمان حضور مشتریان در مراکز خرید اشاره می‌شود، امروزه در رسانه‌ها، این‌طور ادعا می‌شود که مشتریان “هدف – محور” تر شده‌اند و به همین دلیل زمان متوسط حضور آن‌ها در مراکز خرید کاهش یافته است. درهرصورت، با توجه به معیارهای شورای بین‌المللی مراکز خرید، مدت‌زمان حضور مشتریان در مراکز خرید بزرگ، افزایش یافته است که این رقم در ایالات‌متحده از ۷۷ دقیقه در سال ۱۹۹۶ به ۸۴ دقیقه در سال ۲۰۱۲ رسیده است؛ بنابراین شورای بین‌المللی مراکز خرید به ما نشان می‌دهد که مراکز خرید در سال‌های گذشته، دچار تغییر و تحول شده و مدت‌زمان حضور مشتریان در آن‌ها نسبت به ۱۶ سال گذشته، افزایش یافته است. استفاده از معیارهای تحقیقات مصرف‌کننده د راین حالت، در مقایسه با هدف اصلی که مقایسه‌ی عملکرد یک دارایی با یک معیار صنعتی وسیع‌تر است، یک هدف ثانویه محسوب می‌شود که به‌هرحال، بسیار ارزشمند هست.

به‌عنوان یک مثال جالب دیگر، باید اشاره کنیم که تحقیقات انجام شده، چند ماه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، باعث شد تا دیدگاه‌های نادرست نسبت به صنعت مراکز خرید، تغییر و اصلاح گردد. در این تحقیقات، از روش پیمایش تلفنی استفاده شده است. هدف اصلی، بررسی نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به ایمنی مراکز خرید و برج‌های تجاری بوده است. درواقع بررسی این مسئله بسیار مهم است که آیا بعد از وقوع حوادث تروریستی مذکور، رفتار خرید در مصرف‌کنندگان، تغییر کرده است و یا خیر؟ نتایج تحقیقات نشانگر این مسئله است که نگرش تعداد خیلی کمی از مشتریان نسبت به ایمنی مراکز خرید، تغییریافته است و این مراکز هنوز هم از نگاه بسیاری از افراد، ایمن می‌باشند.

دفتر تحقیقات شورای بین‌المللی مراکز خرید دارای پایگاه‌های اختصاصی و غیراختصاصی گوناگونی است که به کمک آن‌ها، می‌تواند عملکرد صنایع را ارزیابی و از داده‌های مربوطه در بهبود روابط عمومی استفاده کند. می‌توان اطلاعات موجود را با معیارهای مصرف‌کنندگان و مقادیر عددی متوسط، ترکیب نمود تا بدین‌وسیله، رسانه‌ها و جوامع، تصویر شفاف‌تری را نسبت به واقعیت‌های موجود، به دست آورند. به‌عنوان‌مثال، می‌توان به شاخص ماهانه کالاهای تجاری فروشگاه اشاره نمود که فروش بر فوت مربع را در فروشگاه‌های کالاهای تخصصی محاسبه و این عمل را برای ۳۰ گروه از کالاهای تخصصی انجام دهند.

پایگاه داده مرتبط با این شاخص‌ها، دارای ارزش بسیار زیادی هست. به کمک این پایگاه داده، نقاط قوت صنایع و تولیدکنندگان مختلف، مشخص می‌شوند. در ضمن، رشد فروش در محصولات و مناطق مختلف نیز، محاسبه می‌گردد. یک مثال جالب از تحقیقات غیراختصاصی شورای بین‌المللی مراکز خرید، شامل گزارش‌های ۳ ماهه مرتبط با افتتاح و بسته شدن خرده‌فروشی‌ها هست. این گزارش‌ها به‌طور مشترک و با همکاری سازمان پی ان سی رئال استیت ریسرچ منتشر می‌شوند. اطلاعات مرتبط با ورشکستگی‌های بزرگ و اعلامیه‌های مرتبط با تعطیلی فروشگاه‌ها، به شکل تقریباً منظم جمع‌آوری می‌شوند. درهرصورت، رسانه‌ها در این زمینه به‌طور دقیق، اطلاع‌رسانی نمی‌کنند و نگرش‌های نامناسبی را در ذهن مشتریان ایجاد می‌نمایند. در این حالت می‌توان از گزارش‌های پی ان سی / آی سی اس سی در بررسی شرایط واقعی بازار استفاده نمود. به‌عنوان‌مثال ممکن است که یک سری از خرده‌فروشی‌ها، به خاطر وقوع رکودهای اقتصادی، به‌طور موقت تعطیل شوند و در ماه‌های آینده مجدداً به کار خود ادامه دهند.

انتهای مطلب/