کسب و کار در مسیر صحیح ...

افراد به‌طورکلی بر این باورند تیم‌هایی که به‌طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند، نسبت به دیگر تیم‌ها بازده بیشتری دارند، اما در مطالعه‌ای که روی سمفونی‌ها داشتیم، دریافتیم ارکسترهایی که نوازندگانشان روابط چندان خوبی با یکدیگر نداشتند نسبت به ارکسترهایی که نوازندگان آن‌ها تقریباً روابط خوبی با یکدیگر داشتند عملکرد کمی بهتری دارند. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به بیان ایده‌های برای دستیابی به بهترین عملکرد تیم‌ها در کسب‌وکار بپردازیم؛

در مورد عضویت سخت‌گیر باشید: گردآوری یک تیم شامل تصمیماتی دشوار در مورد کسانی است که در دستیابی به اهداف تیم بهترین همکاری را خواهند داشت. تمام افرادی که تمایل به عضویت در تیم رادارند، نباید پذیرفته شوند و برخی افراد باید کنار گذاشته شوند.

خصلت‌های عجیب خود را بپذیرید: هیچ سبک کاملاً درستی برای رهبری تیم وجود ندارد، بنابراین درصدد تقلید از رویکرد رهبری فرد دیگری نباشید. توانایی‌ها و ضعف‌های خود را به کار بگیرید. از توانایی‌های خود بهره‌برداری کنید و در زمینه‌هایی که تخصص ندارید، کمک بگیرید.

مربی‌گری خود را بر فرآیندهای گروهی متمرکز کنید: برای آنکه تیم شما بتواند از تمامی راهنمایی‌های ارائه‌شده از سوی شما بهره‌مند شوند باید آن راهنمایی‌ها را در جهت تقویت فرآیندهای گروهی متمرکز کنید، نه اینکه به راهنمایی و اصلاح رفتار تک‌تک افراد بپردازید. زمان‌بندی مهم‌ترین عامل است. باید بدانید که چگونه:

جلسه هماهنگی برای پروژه برگزار کنید: به‌طوری‌که اعضا در راستای کارشان قرار بگیرند و به کارشان بپردازند.

به تیم خود در اجرای بازبینی‌های میان‌مدت مربوط به عملکرد قوی و ضعیف بخش‌های مختلف کمک کنید؛ این کار تیم را قادر می‌سازد تا راهبرد عملکرد خود را تنظیم کند.

بعد از اتمام کار، چنددقیقه‌ای را به تفکر درباره بخش‌هایی که عملکرد مناسب یا ضعیفی داشتند اختصاص دهید؛ و به شناسایی راه‌هایی بپردازید که اعضای تیم بتوانند از دانش و تجربیات خود در فعالیت‌های بعدی بهترین استفاده را داشته باشند.

در تیم افرادی که دید متفاوتی دارند حمایت کنید: چنین فردی صحبت‌هایی خواهد کرد که هیچ‌کس دیگری تمایل به بیان آن‌ها ندارد. برای مثال “یک‌لحظه صبر کنید، اصلاً چرا این کار را می‌کنیم ” یا “باید کار را همین‌جا متوقف کنیم و شاید مسیر را عوض کنیم “.

این مشاهدات باب گفت‌وگوهای خلاقانه‌ای را باز می‌کنند، اما از سوی دیگر، میزان اضطراب بقیه افراد را بالا می‌برد. افراد ممکن است احساس کنند که باید او را سرکوب کرده و وادار کنند که به طرح پرسش‌های دشوارش پایان دهد یا حتی او را از تیم بیرون بیندازند. اجازه ندهید چنین اتفاقی رخ دهد؛ اگر این فرد از تیم برود امکان دارد تیم به سطح متوسط نزول کند. انتهای مطلب/