کسب و کار در مسیر صحیح ...

بازاریابی از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی

داشتن برنامه زمان بندی برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما بسیار مهم است چرا که به شما کمک می کند گام به گام و در زمان مناسب مطالبتان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

قبل از شروع باید بدانید کدام شبکه های اجتماعی با کسب و کار شما تناسب دارد.

این جدول به شما کمک می کند تا تشخیص دهید مخاطبان شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.

مخاطبین شبکه های اجتماعی

نیاز نیست همه مطالب همیشه در همه شبکه های اجتماعی منتشر گردد. برنامه زیر می تواند در زمان و تعداد به اشتراک گذاری مطالب به شما کمک کند:

بازاریابی شبکه های اجتماعی
در نظر داشته باشید این صرفا یک برنامه پیشنهادی عمومی است و لزوما اجرای دقیق آن به معنای موفقیت قطعی نیست. با توجه به نقشی که هر یک از این شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما ایفا می کند ممکن است این اعداد تغییر کند.
علاوه بر توجه به برنامه زمان بندی استفاده از شبکه های اجتماعی، باید نسبت به بازخورد آن ها دقت نمایید و در صورت نیاز وارد رابطه مستقیم با مخاطبینتان گردید. هدف از محتوایی که به اشتراک می گذارید صرفا خرید مشتری نیست بلکه ایجاد ارتباط و تقویت آن با مخاطبینتان است. در بدو پیوستن یه عضو جدید به شبکه های اجتماعی شما به سرعت به مشتری که اقدام به خرید از شما می کند تبدیل نمی گردد.

بهتر است ۲۰% مطالبی که در هفته به اشتراک می گذارید مربوط به پیشنهاد یک خرید باشد و ۸۰% مطالب بر اطلاعات دادن به مشتریانتان و درگیر کردن آن ها در محتوا تمرکز نماید.

در جدول زیر برخی از انواع محتوایی که بهتر است در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید به شما پیشنهاد می گردد:

محتوای مناسب برای هر شبکه اجتماعی

بهترین شیوه برای کشف این که مخاطبینتان به کدام محتواها بیشتر علاقه من هستند امتحان کردن آن است. مطلبی را که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاری پیگیری کنید تا بدانید چه میزان مخاطبین را درگیر کرده است( از طریق تعداد کلیک ها، لایک ها، ریتوییت کردنها، به اشتراک مجدد گذاشتن ها، کامنت گذاشتن و …) این به شما دید می دهد که بهتر است بر تهیه چه محتواهایی بیشتر کارکنید، کدام ها را کنار بگذارید و …
همچنین شما می توانید زمان های مهم را نیز کشف کنید. در برخی کسب و کار ها بیشترین فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی از روز شنبه اول هفته تا پایان هفته کاری، از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است در حالی که در برخی دیگر از کسب و کار ها زمان فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی بیشتر در آخر هفته ها و یا نیمه شب هاست.
انتهای مطلب/ لینک محتوا