طراحی تجربه و رابط کاربری

UI & UX

شروع پروژه

تعامل کاربران با محصول شما چگونه باشد؟

ارزشمندترین کاربرد نتایج تحلیل رفتار کاربران دانستن این است که بدانیم از چه چیزهایی اجتناب کنیم و چرا باید اجتناب کنیم.

ارزش‌ها و نیازهای جدید آن‌ها چیست؟

 وقتی شما به مشتریان گوش می‌دهید، به جای آن‌که در فضایی متراکم رقابت کنید، می‌توانید فرصت‌های جدیدی در کسب و کار خلق کنید.

به چیزهایی فکر می‌کنند؟

 در یک صنعت هیچ چیز به اندازه گوش کردن به مشتریان نمی‌تواند بر روی سطح سرویس کسب و کار شما اثر مثبت بگذارد.تحقیق در رفتار کاربران بزرگترین سلاح شماست.

کاربران دقیقاً چه هدفی دارند؟

 حدس زدن انگیزه‌ها و نیازهای همه کاربران سایت(یا اپلیکیشن) شما غیرممکن است. تحقیق در رفتار کاربران بخش مهمی از فعالیت‌های بهبود تجربه کاربری است.

خدمات دماوند در حوزه UI & UX

فرصتهای جدید
طراحی رابط کاربری(UI)

شروع از ۳ میلیون تومان

طراحی المان‌ها

طراحی Wireframe

طراحی نهایی طبق User Flow

اطلاعات بیشتر

  • طراحی آیکون‌ها، طراحی لیبل‌ها، دکمه‌ها و سایر المان‌های صفحات
  • انتخاب پالت رنگ صحیح
  • انتخاب فونت مناسب و سایزها
  • طراحی Sketch، StoryBoard  و سناریوها
  • طراحی پرتوتایپ نهایی صفحات در قالب‌های XD، Figma، HTML & CSS بر حسب نیاز پروژه
احساس کاربران
طراحی تجربه کاربری (UX)

شروع از۵ میلیون تومان

طراحی مسیرهای کاربران

معماری اطلاعات سایت

بهبود متن‌ها (UX writting)

اطلاعات بیشتر

  • تعیین مسیرهایی که کاربران طی می‌کنند.
  • اولویت‌بندی آنها و تاکید بر مسیرها بر اساس اولویت و هدف کاربران
  • بهینه‌سازی منوها
  • استفاده از روش‌های Card sorting  و سایر ابزارهای رایج جهت بهبود معماری اطلاعات
  • بهبود متن‌ها شامل لیبل‌ها، دکمه‌ها و آنچه در مسیرهای کاربران است.
اهداف کاربران
تحلیل رفتار کاربران

شروع از ۲ میلیون تومان

طراحی پرسونا

مصاحبه و نظرسنجی

رصد رفتار کاربران

اطلاعات بیشتر

  • تعیین گروه‌های مخاطب
  • تشکیل پرسونا
  • انجام انواع مصاحبه‌های ساختاریافته و عمیق بر حسب نیاز پروژه
  • نظرسنجی و تحلیل نتایج
  • استفاده از ابزارهای رصد رفتار کاربران حسب نیاز پروژه؛ گاهی مشاهده مستقیم حین استفاده گاهی استفاده از ارزیابی دقیق آنچه کاربران بر روی سایت یا اپلیکیشن انجام داده اند.

UX & UI کاربر محور

طراحی بر اساس نحوه تعامل کاربران

تحلیل تمام تعملات کاربران با محصول

شناسایی نیازهای آتی کاربران

لذت کاربران حین استفاده از محصول

کشف دقیق هدف واقعی کاربران

کشف احساس و انگیزه‌های کاربران

دریک پروژه طراحی تجربه کاربری چه می‌گذرد؟

خیاطی سرشناسی که در شعبه‌های حضوری پیراهن‌های متناسب با اندازه‌های هر مشتری می‌دوزد تصمیم می‌گیرد سایت قدیمی خود را که بازدیدکنندگان فراوانی دارد اما نرخ خرید آنها کم است، بازطراحی کند.

چگونه با بهبود تجربه کاربری نرخ فروش این فروشگاه افزایش یافت؟

در پایان پروژه ۹ صفحه گزارش مبتنی بر فرهنگ، هدف و الگوهای تعامل کاربران سایت و ده‌ها وایرفریم و پرتوتایپ تعاملی منجر به بازطراحی سایت بر همین اساس شد که در نهایت منجر به افزایش نرخ فروش نیز شد.

تبدیل سرنخ‌ها به فروش
گام اول: تحلیل رفتار کاربران

در یک جلسه حضوری با کارفرما و مراجعه اتفاقی یکی از کاربران مکالمه بسیار جالبی رخ داد. فرد مراجعه نمونه یک پرسونا پروژه بود؛ کسی که برای اولین بار پیراهن قرار است برای تن او دوخته شود. سوال و جواب‌ها مواردی بود که بعضاً در سایت به آن‌ها اشاره‌ای نشده بود و اتفاقاً برای کاربر بسیار مهم بود. 

قبل از شروع تحقیق در رفتار کاربران، یک بوم تحقیق آماده شده که در آن موضوعات مورد بحث، فرضیات و روش‌های رسیدن به پاسخ مشخص شد تا در تمام مسیر همانند راهنما عمل کند.

گام دوم: برگزاری مصاحبه و نظرسنجی

حالا وقت وارد شدن به مراحل اجرای کار است. ۶مصاحبه ترتیب داده شد. ۴مصاحبه با افرادی که پیراهن‌های کلاسیک بر تن می‌کنند و ۲ مصاحبه با افرادی که بر اساس مد روز پیراهن می‌خرند. برای انجام این مرحله سوالات و اسکریپت به دقت مشخص و بعد مصاحبه‌ها انجام شد. 

نتایج نشان داد ۴ موضوع برای کاربران بسیار مهم است: جنس پارچه، اجزا (یقه، دکمه و دکمه سرآستین)، اندازه‌ها و شیوه تسویه حساب.

گام سوم: بررسی اطلاعات و نتایج گام‌های قبل

اطلاعات مرحله قبل شامل مصاحبه، نظرسنجی و مشاهده مستقیم رفتار کاربران جمع‌بندی شد و مورد تحلیل قرار گرفت. مجموعه اطلاعات به دست آمده تایید کرد مهمترین موضوعات مورد سوال کاربران که در سایت به دنبال پاسخ آن قبل از خرید هستند به ترتیب اولویت: جنس پارچه، نظرات دیگران، اندازه‌ها، اجزای پیراهن و نحوه پرداخت است.

گام چهارم: طراحی پرتوتایپ رابط کاربری

پس از به اشتراک گذاشتن نتایج با کارفرما، گام چهارم با ارائه راهکار آغاز شد. در این مرحله چند وایرفریم ابتدایی بر روی کاغذ طراحی شد؛ سپس طرح نهایی در قالب پرتوتایپ طراحی شد. راهکار ارائه شده در پرتوتایپ به گونه‌ای بود که کل تجربه سفارش پیراهن کاربران در ۵ مرحله در نظر گرفته شده بود. در آن دقیقاً مشخص بود بعد از انتخاب هر گزینه توسط کاربر چه اطلاعاتی باید به او نشان داده شود چه اتفاقی رخ دهد. 

در پروژه طراحی تجربه کاربری مربوط به فروشگاه اینترنتی خیاطی پیراهن، پس از انجام ۴ مرحله تحلیل رفتار کاربران، مصاحبه و نظرسنجی، بررسی اطلاعات و طراحی پرتوتایپ رابط کاربری دقیقاً بر اساس پرتوتایپ طراحی و به تأیید کارفرما رسید.

تیم طراح رابط کاربری

کارفرما معتقد بود که پس از بازطراحی فروشگاه اینترنتی تعداد مشتریانی که اینترنتی خرید می‌کردند افزایش پیدا کرد ضمن اینکه خیلی از مراجعه کنندگان حضوری نیز اظهار می‌کنند از اطلاعات سایت خیلی کمک گرفته‌اند. 

کارفرما پروژه

پس از بازطراحی رفتار کاربران از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مورد بررسی قرار گرفت. کاربران در مقایسه با قبل زمان بیشتری را در سایت می‌گذراندند و تعامل آنها با بخش‌های مختلف سایت بیشتر شده است. نرخ پرش نسبت به قبل کمتر شده است و کاربران به بازدید صفحات مختلف علاقه‌مند تر شده‌اند.

تیم تحلیل رفتار کاربران

چگونه در طراحی تجربه کاربری قیف فروش کسب و کار شما متحول می‌شود؟

طراحی بهینه مسیرهای سایت مطابق با هدف کاربران

وقتی طراحی تجربه و رابط کاربری سایت دقیقاً مطابق با نیازها و اهداف کاربران صورت گیرد، احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به سرنخ‌ها در سایت یا اپ شما بیشتر خواهد شد.

بهینه‌سازی مستمر طبق تحلیل مداوم رفتار کاربران

با رصد و تحلیل دوره‌ای رفتار بازدیدکنندگان و در نظر گرفتن نیازهای آنها طراحی به گونه‌ای بهینه خواهد شد که احتمال تبدیل شدن سرنخ‌ها به خریداران بیشتر خواهد شد.

با ما در ارتباط باشید

info@damaavand.com

۰۲۱۷۷۹۴۶۶۶۹

تهران، بزرگراه رسالت، میدان نبوت، پلاک ۳۰