کسب و کار در مسیر صحیح ...

شاید شما نیز با پریشانی ها و حواس پرتی ها فشارهای ناشی از کسب و کار جدید مواجه شده اید، در ادامه به بیان ۱۰ نکته مدیریت فروش موفق و حفظ ارتباطات و خلاقیت می پردازیم:

۱– مربی کسب و کار: نیازی به داشتن MBA نیست، برای آن که یاد بگیرید چگونه محصولات و خدمات خود را بفروش برسانید، نیاز به رفتن به دانشکده کسب و کار نیست. به دنبال یک مربی کسب و کار باشید که مشوق و الهام بخش شما در فراگیری بهترین ها باشد. همچنین برای موفقیت در فروش می توانید مقالات، کتاب ها و پادکست هایی که در این زمینه وجود دارند، مطالعه کنید.

۲– تمرکز بر روی ارتباط ها: ارتباط با مشتری، شما را به سوی بهره وری و موفقیت سوق می دهد، و در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود.

۳– مطالعه در مورد مشتریان: به عنوان نماینده فروش، شاید بخواهید از اخبار جهان و اخبار کسب و کارها مطلع شوید اما توصیه ما این است که اخبار محلی و مقالات مربوط به حوزه   کاری خودتان را مطالعه کنید. این کار موجب می شود در فروش محصولات خود هوشمندتر عمل کنید و البته این کار نیاز به تحقیق در مورد مشتریان پیش از ملاقات با آنان را نیز کاهش می دهد.

۴– زمان را مدیریت کنید: اگر برنامه ریزی کاری خود را روی تقویم ثبت نکنید، دیگران با جلسه گذاشتن ها وقت شما را پر می کنند. زمانی از روز را که فرصت پیدا می کنید و سرتان خلوت است، به انجام کارهایی همچون تماس سرد (تماسی که فروشنده یا بازاریاب با هدف مشتری یابی با مشتری احتمالی برقرار می کند)، پژوهش یا پیشنهادات مشتریان اختصاص دهید.

۵– تمرکز روی هدف نهایی: اگر هر چیزی مهم باشد، پس هیچ چیز مهم نیست. مطالباتی که به پیشبرد درآمد و بازده کاریتان کمک نمی کنند را حذف کنید و مراقب باشید که درخواست هایی که به موفقیت مشتریان یا حل مشکلات شما مربوط نمی شوند، حواستان را پرت نکنند. تا زمانی که وظایف مهم روز خود را به پایان نرسانده اید، نگذارید ذهنتان به مسیرهای دیگری منحرف شود.

۶– پیگیری داده ها: با ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری CRM، به طور حتم به هدفتان نزدیک می شوید. یادداشت ها را از نوت بوک و اکسل خارج کنید و وارد CRM نماید به این ترتیب اطلاعات مربوط به مشتریان به راحتی قابل جستجو می گردد و به راحتی گام های بعدی خود و تاریخچه معامله را می دانید.

۷– آنالیز داده ها: ببیننید کدام قرارداده ها را باید دوباره تجدید کنید، چه معاملاتی نیاز به توجه دارند و در کجاها موفق عمل کرده اید. بهترین کارمندان با داده  هایی که موفقیت آنان را ثابت می کنند،می  توانند از کارشان پشتیبانی کنند. بهتر است این داده هاهمیشه در دسترستان باشند.

۸- لذت از زندگی: بسیاری ها فراموش می کنند که یکسری اقدامات اولیه را برای حفظ سلامت و شادی خود انجام دهند. خانواده خود را در اولویت قرار دهید، بخوابید، ورزش کنید و به تغذیه خود برسید.هر چند وقت یکبار به خودتان استراحت بدهید و روزتان را آن گونه که می خواهید بگذرانید.

۹- رسانه های اجتماعی: از رسانه های اجتماعی برای یافتن راه  های ارتباطی استفاده کنید و پست های اجتماعی را از طریق مشتریانتان دنبال نمایید تا از کسب و کار آن ها بیشتر بیاموزید. از پیام های متنی به عنوان یک وسیله ارتباطی با مشتریانی که دسترسی به آن ها دشوار است، استفاده نمایید.

۱۰- کار تیمی: شما ممکن است یک کارشناس باشید، اما نمی توانید قرار داد ببندید یا بدون همکاری با دیگران در تمام زمینه های کسب و کارتان موفق باشید. برای مثال برای پاسخ به پرسش های فنی ممکن است نیاز به یک مهندس فروش داشته باشید تا مسائل را بازنگری کند و از برآورده شدن نیازهای مشتریان اطمینان حاصل نماید. در این صورت تیم فروش شما احساس اطمینان خواهد کرد و در نهایت این که برای موفقیت به یکدیگر نیاز خواهید داشت.

انتهای مطلب/