افرادی که در آژانس های برندینگ به کار می پردازند مجموعه ای متنوع از مهارت ها و تجارب را ارائه می کنند. معمولا گروه شامل ترکیبی از افراد در حوزه های مدیریت مشتریان، استراتژی برند و نیز طراحان و نویسندگان است. تیم های چند شاخه منبعی غنی را برای خلاقیت در حوزه برند فراهم می آورند.

در ابتدا بهتر است تمام افراد حاضر در پروژه، در یک جلسه ایده پردازی شرکت داده می شوند تا به ترتیب دستورالعملی برای برند به دست بیاید. این بدان معنی است که دستورالعمل برند به دست افرادی به اجرا در خواهد آمد که مشتری را به خوبی می شناسند و قادرند تا شناختی خلاقانه را با بهره گیری سایر گزارش ها به دست آورند یا قادرند دورنمایی دیگر از راهی متفاوت، مثلا از راه وب عرضه کنند.

مدیر مشتری/ مدیر کسب و کار جدید

این فرد مسئول جذب مشتریان جدید و بررسی فهرست های مشتریان بالقوه است و معمولا از تجربه فراوانی در زمینه مدیریت امورمالی، فروش یا مارکتینگ برخوردار است. مدیر مشتری اغلب نخستین تصویری است که جهان خارج از یک آژانس برندینگ در ذهن دارد.

مدیر پروژه

مدیر پروژه مسئول حفظ انسجام در پروژه است. مدیر پروژه فرد اصلی برای مذاکره با مشتری و مسئول تحویل به موقع پروژه بر طبق دستورالعمل است. مسلما در جهان واقعی، پروژه ها اغلب بیشتر به طول می انجامند و بودجه ها به انتها می رسند. این وظیفه مدیر پروژه است که زمان را تنظیم کند و کنترل بودجه را در دست بگیرد.

استراتژیست ها

برخی از آژانس های برندینگ و دیزاین از یک تیم استراتژی برخوردارند که اغلب شامل مغزهای متفکر در پشت هر پروژه است و تضمین کننده هم سو بودن برند با تصویر شرکت موردنظر است. استراتژی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و بر خروجی خلاقانه برند به شدت موثر است. استراتژی تعیین کننده جایگاه و سمت و سوی برند است. تیم استراتژی باید همکاری تنگاتنگی با تیم خلاقیت داشته باشد.

تیم خلاقیت

از تیم خلاقیت برند اغلب به عنوان افرادی یاد می شود که به معنای واقعی کلمه به خلق برندینگ به کمک کلمات و تصاویر می پردازند. به طور کلی، یک تیم خلاقیت شامل طراحان و شعارنویسان است. اما ممکن است صاحبان مهارت های تخصصی نظیر طراحان صنعتی یا طراحان دیجیتال را هم در بر بگیرد. تیم خلاقیت، با همکاری تیم استراتژی و تیم مدیریت پروژه به برند جان تازه ای می بخشد.

تیم های تولید

متخصصین تولید افرادی هستند که امکان اجرای برند را در قالب های گوناگون برای حضور در تولیدات چاپی، تلویزیون، فضاهای دیجیتال و سایر اشکال رسانه ها فراهم می آورند. این افراد کارشناسان یا برنامه ریزان تولید هستند و همکاری تنگاتنگی با تیم های خلاقیت دارند تا بدین ترتیب برند را به بهترین نحو ممکن به اجرا درآورند.

متخصصین دیجیتال برندینگ

تیم های دیجیتال، کسانی که به خلق برند در فضای آنلاین می پردازند، اجرای برند را در محیط آنلاین برای بنرهای وب سایت ها، تبلیغات آنلاین و شکل های دیگر رسانه های دیجیتال برعهده دارند. در برخی موارد توسعه آنلاین برند نقشی راهبردی در مدیریت برند دارد زیرا فضای دیجیتال روز به روز بیشتر در معرض درد عموم قرار می گیرد و بنابراین اهمیت آن نزد بسیاری از برندها افزایش فراوانی می یابد.

انتهای مطلب/