کسب و کار در مسیر صحیح ...

اقلام تشویقی در اصطلاح حرفه ای هدیه ای ساده اند که شما به مشتریان، مراجعان، مشتریان احتمالی یا کارمندان می دهید. البته هدیه، نه رشوه. پیشنهاد می شود که دست کم سالی یک بار هدایایی ارزشمند برای مشتریان دایمیتان بفرستید. رویکرد دیگر آن است که اقلام تشویقی را در همان جهاتی که حرف ها و تعاریف مثبت درباره محصول و شرکت شما پخش می شود، توزیع کنید و با این کار جوایز و دریافت کننده های آن ها را به سفیران خود بدل کنید. ممکن است یک تهیه کننده خصوصی لوازم تحریر و لوازم اداری این کار را با عرضه قلم های رایگان در ورودی فروشگاهش انجام دهد. قلم ها فوق العاده نیستند اما خوب می نویسند و ظاهر زیبایی دارند و نام، نشانی و تلفن فروشگاه نیز روی آن ها آمده است. در حیطه بازار این فروشگاه، هزاران عدد از این قلم ها در اطراف خانه ها و ادارات به چشم می خورند و نام فروشگاه را به اندازه نام استاپل های جدیدی که رقیب آن ها هستند در معرض دید قرار می دهد.

توزیع قلم رایگان در ورودی فروشگاه همان قدر ساده است که روی جعبه ای پر از قلم بنویسید: «قلم های رایگان» اما وقتی هدیه ای برای مشتریان خوبتان انتخاب می کنید باید توجه بیشتری در انتخاب و هدیه دادن آن کالا صرف کنید تا مطمئن شوید که ارزش آن درک می شود. هدیه دادن را مانند نمایش تئاتر بدانید زیرا گزینه ای ویژه میان برنامه های ویژه است و به این شکل می توانید از کارهای ابلهانه معمول پرهیز کنید و حتی از توجه و خیرخواهی مشتریان بهره مند شوید.

به یاد داشته باشید که غرفه های نمایشگاه های تجاری معمولا اقلام تشویقی رایگانی می دهند شما نیز اگر در نمایشگاهی تجاری یا در مناسبتی می خواهید محصولتان را عرضه و معرفی کنید باید به این فکر کنید که چه چیزی را می خواهید هدیه دهید. پیشنهاد ما تقدیم هدیه ای جالب و سرگرم کننده برای قدردانی از پرکردن فرم ثبت نام است. هدف شما متمرکز کردن منابع مارکتینگتان بر یافتن و ایجاد فرصت های فروش است. پس هرکدام از فعالیت هایتان از نامه نگاری ها و ایمیل زدن های مقدماتی تا طراحی و معرفی غرفه تان را به سمت این هدف معطوف کنید. دادن هدیه به هرکسی که از جلو غرفه شما تصادفا رد می شود کاری دور از عقل است زیرا به تعداد زیادی از این هدایا نیاز دارید که نمی توانید هزینه انتخاب هدایایی فوق العاده را تقبل کنید. اما این قاعده استثناهایی نیز دارد. پخش بطری های رایگان آب معدنی، شیرینی و سایر چیزهای مشابه و جذاب را بین همه می توان راهی برای جذب افراد به غرفه خود دانست و بعدتر می توانید برای قدردانی، زمانی که بروشورها را پخش و اطلاعاتی از مشتریان جدی تر گردآوری می کنید، هدیه ای بادوام تر را اضافه کنید.

اگر می خواهید برای نمایشگاهی تجاری یا مناسبتی دیگر هدایایی برای مردمی که از راه های دور می آیند انتخاب کنید بهتر است هدایایی قابل حمل انتخاب کنید. سعی کنید هدایایتان کوچک، بادوام و از لحاظ امنیت فرودگاه مناسب باشد. در ضمن محتوای مارکتینگتان باید مختصر و آن قدر بادوام باشد که در اتاق هتل رها نشود یا داخل اسباب و اثاثیه و بار از بین نرود.

همچون تمام فرصت های مارکتینگ رودررو،هدف شما ایجاد تاثیری مثبت است که مشتریان در انتهای مسیر همچنان آن را در یاد داشته باشند. پس با در ذهن داشتن این هدف هدایا را انتخاب کنید.

انتهای مطلب/