کسب و کار در مسیر صحیح ...

معمولاً شرکت‌های بزرگ از رسانه‌های کلاسیک و دیجیتال برای طراحی کمپین بازاریابی (صحیح: کمپین مارکتینگ) خود استفاده کرده و بودجه زیادی برای این کار در نظر می‌گیرند. شرکت‌های کوچک و متوسط نیز می‌توانند با ابزارهای کاربردی و ساده‌تر، کمپین‌های بازاریابی موفقی خلق کنند. برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی موفق، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید؛

تبلیغات: نمایان‌ترین بخش یک کمپین بازاریابی، تبلیغات است. کسب‌وکار شما بر اساس میزان بودجه‌ای که برای این کار اختصاص‌یافته است می‌تواند از رادیوی محلی، بنرهای تبلیغاتی، توزیع بروشور، شبکه‌های تلویزیونی استانی، بیلبوردها، روزنامه‌ها و نشریات محلی، صفحات اینترنتی پربیننده و روش‌های ازاین‌دست استفاده کند.

فروش ویژه: مانور فروش در کمپین‌های بازاریابی معمولاً برای مشتریان جذاب‌تر است؛ چراکه علاوه بر مشاهده تبلیغات، لذت خرید را تجربه می‌کنند. روش‌هایی مانند قرعه‌کشی‌های دوره‌ای بر اساس میزان خرید، قرعه‌کشی برای عضویت در باشگاه مشتریان، فروش با تخفیف به مناسبت‌های مختلف مانند روز معلم، روز پدر، مادر، عید نوروز را در کمپین بازاریابی خود در نظر بگیرید.

ارتباطات: ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم با مشتریان از تکنیک‌های اثرگذار در کمپین‌های بازاریابی به شمار می‌آید. حمایت مالی از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، ارسال کارت تولد برای مشتریان و حمایت مالی از مراکز خیریه نیز بخشی از یک کمپین بازاریابی به شمار می‌آید.

فروش فردی و گروهی: در کمپین بازاریابی باید فروش به گروه مخاطبانی چون مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه، مشتریان غیرفعال، سازمان‌ها و شرکت‌ها را مدنظر قرار دهید.

توجه به کارکنان: کارکنان سازمان یکی از مهم‌ترین ارکان برای موفقیت کمپین بازاریابی موفق هستند. تمامی کارکنان باید آموزش‌های استاندارد و لازم برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان را دیده باشند، پوشش یکسان، مهارت کارکنان به زبان بدن مناسب و هوش هیجانی بالا ازجمله الزامات برای کارکنان حاضر در یک کمپین بازاریابی است.

انتهای مطلب/