کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، وقتی زمان کاهش هزینه‌ها فرابرسد به نظر می‌رسد مارکتینگ اولین موردی است که ضربه می‌خورد و توسعه محصول جدید هم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. این امر همیشه اشتباه است، چراکه به نوآوری و سهم بازار ضربه خواهد زد. عکس‌العمل ناگهانی بیشتر شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های مارکتینگ است. با قطع هزینه‌های مارکتینگ، جایگاهتان را به نفع رقبایتان ترک می‌کنید تا سهم بازاری را که شما ازدست‌داده‌اید، به چنگ بیاورند. طی دوران بحران و آشفتگی، مهم‌ترین مسئله گوش‌به‌زنگ بودن و متمرکز ماندن است. از سه اشتباه مارکتینگ که بیشتر شرکت‌ها مرتکب می‌شوند، بر حذر باشید:

  1. تلاش برای جذب مشتریان جدید پیش از تأمین امنیت محصول اصلی. تلاش برای توسعه و گسترش جاذبه محصول یا خدمت اصلی برای خشنود کردن طیف گسترده‌ای از مخاطبان پرمخاطره است. این احتمال وجود دارد که بهترین و وفادارترین مشتریان را ناراضی کنید و بهانه‌های بیشتری در اختیارشان بگذارید تا به رقبایتان بپیوندند.
  2. کاهش هزینه‌های مارکتینگ. بودجه مارکتینگ در اقتصاد ضعیف یا آشفته، مثل آب در بیابان خشک است؛ هرچه کمتر باشد، میزان برخورداری‌تان از آن ارزشمندتر است. کاهش هزینه‌های مارکتینگ یقیناً حملات رقبایی را در پی خواهد داشت که این کار را نکرده‌اند و باارزش‌ترین مشتریانتان را از چنگتان به درخواهد آورد. مارکتینگ مثل ماهیچه است نه چربی.
  3. غفلت از مشکلات پیرامون. اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز بی‌وقفه به اطلاعات دسترسی داریم. هنگامی‌که در انتشار اخبار وقفه‌ای می‌افتد، همه می‌توانند به دستش بیاورند و این شامل مشتریان شما هم می‌شود. در دوران سقوط بازارها، مخصوصاً وقتی آشفتگی و هرج‌ومرج حکم‌فرما بشود، مشتریان و همه ذی‌نفعان شرکتتان می‌دانند که کسب و کار در وضعیت مناسبی نیست. نادیده گرفتن این حقیقت و بدتر از آن، به هنگام نگه نداشتن آن، خطرناک است.

قصور در سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول، یقیناً خلق ارزش آتی برای شرکت و ذی‌نفعانش را به تأخیر می‌اندازد. وقتی شرکت‌ها از تلاش برای حفظ و ذخیره وجوه مالی غفلت می‌کنند، یا اهمیت توسعه محصول را نادیده می‌گیرند، نه‌فقط رشد بالقوه‌شان را محدود می‌کنند بلکه، نوآوری را هم کاهش می‌دهند و به رقبایشان که خطرپذیری بیشتری داشته‌اند، موقعیت برتری می‌بخشند.

انتهای مطلب/