کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای دستیابی به این اهداف و برآوردن علایق مصرف کنندگان، کارشناسان مارکتینگ باید اجزای عملکردی و زیبایی شناختی پکیجینگ را به درستی انتخاب نمایند. ملاحظات زیبایی شناسانه به اندازه، شکل، مواد، رنگ و گرافیک یک بسته مرتبط است که در هر کدام از اینها زمینه ها و عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد. رنگ، بعد بسیار مهمی در بسته بندی دارد و در بخش های مختلف بازار و فرهنگ های گوناگون معانی متفاوتی در بر دارد. با هورموند همراه شوید تا با نظرات برخی کارشناسان بصری مارکتینگ در ارتباط با نقش رنگ در مارکتینگ آشنا شوید؛

رنگ قرمز در مارکتینگ: قرمز رنگی قوی است و سمبل انرژی، هیجان یا حتی خطر است. این رنگ بسیار مناسب محصولات یا نامهای تجاری فعالیت محور، محصولاتی که با سرعت و قدرت تداعی می شوند یا نامهای تجاری سمبلیک یا برجسته است.

رنگ نارنجی در مارکتینگ: این رنگ اغلب اوقات دلالت بر ماجراجویی و تفریح دارد. همچون رنگ قرمز جلب توجه می کند و تصور می شود که محرک اشتهاست، اما نسبت به قرمز جسارت کمتری دارد. رنگ نارنجی برای انتقال ارزش و اهمیت ندادن است و اخیرا به برکت صنعت مد، جوانی و شیک بودن را تداعی می کند.

رنگ زرد در مارکتینگ: رنگ زرد حاکی از گرمای خورشید و سرزندگی است. درجات شدیدتر و درخشانتر این رنگ موجب احساس سلامت می شود و گفته شده که باعث تحریک فعالیت ذهنی می شود، از این رو اغلب اوقات با خرد و تفکر نسبت داده می شود. رنگ زرد برای محصولات یا نامهای تجاری مرتبط با ورزش یا فعالیت های اجتماعی، یا برای محتوا یا محصولاتی که در پی جلب توجه هستند مناسبند.

رنگ سبز در مارکتینگ: رنگ سبز دلالت بر پاکی و تازگی و نوسازی دارد و البته نشانه دوستی با محیط زیست است، اما کارشناسان مارکتینگ هشدار می دهند که اکنون در فروشگاه ها بیش از حد از این رنگ استفاده می شود. سبز یکی از شاخص ترین رنگهایی است که به طور طبیعی به وجود می آید از این رو اغلب اوقات دارای ویژگی های مفیدی است، زنگ سبز برای محصولات ارگانیک و بازیافتنی یا برای نامهای تجاری که مرتبط با سلامتی و تندرستی است مناسب است.

رنگ آبی در مارکتینگ: دیگر رنگ شاخص طبیعی که به طور معمول با امنیت، استعداد، قدرت آفرینش و پاکی ذهن مرتبط است رنگ آبی است. این رنگ در دنیای شرکت ها خصوصا در صنعت تکنولوژی پیشرفته تبدیل به رنگی محبوب شده است.رنگ آبی نشانه پاکی،صداقت و آرامش نیز هست و برای هر چیزی از محصولات نظافتی و بهداشت شخصی گرفته تا باشگاه های ورزشی و مقاصد مسافرتی است.

رنگ بنفش در مارکتینگ: رنگ بنفش برای قرن ها سمبل اصالت و ثروت بوده است و اکنون آن نشانه ها حقیقت یافته است. بنفش رنگی قدرتمند برای نام های تجاری لوکس و محصولات یا شرکت هایی است که مایلند ظاهری رمزآلود یا منحصر به فرد به اجناس خود بدهند. این رنگ به طور مخصوص رنگ مورد علاقه هر خانمی در هرسنی است.

رنگ صورتی در مارکتینگ: صورتی به طور کلیشه ای رنگی دخترانه است که تداعی گر زرق و برق و شور و اشتیاق است. و چنین به نظر می آید که صورتی رنگ ها، دارای کیفیتی لطیف، امن و راحت هستند. این رنگ مناسب محصولات بهداشت شخصی و نام های تجاری مرتبط با کودکان است. صورتی تداعی گر شیرینی هم هست و برای مارکتینگ محصولات غذایی جهت جلب مشتری برای خوراکی های شکردار مناسب است.

رنگ قهوه ای در مارکتینگ: قهوه ای رنگی قوی و مادی است که حاکی از صداقت و اطمینان است. چنین ذکر می شود که رنگ مورد علاقه مردان است. درجه رنگ های تیره تر آن غنی و ناب هستند در حالی که دیگر درجات رنگی آن به عنوان رنگ پایه مناسب هستند. رنگ قهوه ای اغلب اوقات به همراه دیگر رنگ ها بهترن نتیجه را می دهد.

رنگ سیاه در مارکتینگ: سیاه رنگی کلاسیک و قوی است و به عنوان مولفه اولیه یا رنگ مختص فونت یا گرافیک در طرح های رنگی بازاریاب ها رنگ ثابت محسوب می شود. این رنگ، قدرت، لوکس بودن، ظرافت و نفوذ را انتقال می دهد و برای مارکتینگ هر کالایی از خودرو و لوازم الکترونیک گرفته تا هتل های با کیفیت و خدمات مالی قابل استفاده است.

رنگ سفید در مارکتینگ: سفید رنگ ابرهای پف دار و برف تازه است و قاعدتا دلالت بر پاکی و نظافت دارد. اغلب اوقات به عنوان پس زمینه یا رنگ مختص روشن کرد آرایش رنگ ها به کار می رود، اما می توان از آن به وفور برای ایجاد تداعی های پاک برای غذاهای ارگانیک یا محصولات مخصوص بهداشت شخصی استفاده کرد. سفید سمبل نوآوری و مدرنیته نیز می باشد.

انتهای مطلب/