کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس هورموند، رسانه ها و وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی همواره به موج ثابتی از اخبار و اطلاعات نیازمند هستند. این رسانه ها علاوه بر محتوای تولیدی که در داخل مجموعه خودشان صورت می‌گیرد، تشنه محتوای بیشتر برای اطلاع‌رسانی به مردم، سرگرم کردن آن‌ها و به روز بودن کسب و کارشان در مقابل رقبایشان هستند.

بدیهی است اگر یک کسب و کار بتواند از این فرصت به درستی در راستای اهداف مارکتینگ خود استفاده نماید، به بهترین نتایج دست خواهد یافت؛ اما چگونه می توان تبدیل به منبعی برای رسانه ها شد؟ در ادامه به تکنیک‌هایی اشاره خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها به راحتی می‌توانید به یک منبع رسانه ای قدرتمند شوید و از مزایای آن بهره‌مند گردید؛

  • متخصص باشید: برای تبدیل شدن به یک منبع رسانه ای در حوزه فعالیت خود به متخصص آن حوزه تبدیل شوید. برای مثال اگر کسب و کار شما در حوزه مد است، می‌بایست برای شماره یک بودن در ارتباط با رسانه ها تلاش کنید. اطلاع‌رسانی هایی در مورد روند آتی این حوزه، ارائه گزارش‌های دوره‌ای، ارائه تحلیل‌های مرتبط و انتقال مسائل مربوط به حوزه مد، وضعیت افراد شاغل و نقش این صنعت در درآمد سرانه ملی و ازاین‌دست موارد از ضروری‌ترین مواردی است که می‌بایست به آن‌ها پرداخته شود.
  • همیشه آماده باشید: همیشه آماده هرگونه تماس از سوی رسانه ها باشید، سعی کنید زمان مراجعه رسانه ها را پیش‌بینی کرده و برای آن آماده شوید. عناوین و نقل‌قول‌های حوزه کسب و کار خود را رصد کرده و در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ خود به اظهارنظر در مورد آن‌ها بپردازید.
  • ارائه محتوای بی نقص: یکی از موارد پراهمیت در تبدیل شدن به یک منبع برای رسانه ها، ارائه مستمر اطلاعات کامل در زمان مناسب است. صحت همه منابع خود را بر اساس تحقیقات تائید کنید. محتوا را برای رابطین رسانه ها آماده کنید، طوری که آن‌ها با بیشترین آزادی عمل در استفاده از منابع و کمترین زحمت در ویرایش و ویراستاری به انتشار مطالبتان بپردازند. از عناوین جذاب و مرتبط استفاده کنید، تصاویر و ویدئوهای باکیفیت بفرستید، مدیا را با فرمت‌های مناسب ارائه دهید.
  • نیازسنجی کنید: از رابطین رسانه ها بپرسید که روی چه مواردی در حال کار هستند و به چه اطلاعاتی در آن مورد نیاز دارند. سعی کنید ارتباطات و محتوای مورد نیازشان را تأمین کرده و یا آن‌ها را به منابع مورد نیازشان ارجاع دهید. با این رویکرد می‌توانید خود را به رسانه ها نزدیک کرده و شرایط همکاری مشترکی در جهت ارتقای دو طرف صورت پذیرد.
  • خود را به‌عنوان منبعی برای رسانه ها باور کنید: در حوزه کسب و کارتان در صورت نیاز اطلاعیه‌های رسمی منتشر کنید و در موارد ضروری موضع‌گیری نمایید. در مورد روش‌های ارائه محصولات خود و شرایط ویژه اطلاع‌رسانی کنید. در پایان هر دوره به ارائه گزارش‌های کسب و کارتان بپردازید. فرصت‌های شغلی و شرایط همکاری را در رسانه ها اطلاع‌رسانی کنید. اگر رویدادهای خاصی برای مشتریانتان در نظر گرفته‌اید آن‌ها را در رسانه ها پوشش دهید. درصورتی‌که وارد حوزه جدیدی شده‌اید و یا برند جدیدی را به مجموعه خود اضافه کرده‌اید، رسانه ها را آگاه نمایید.

انتهای مطلب/