کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای افرادی که مارکتر حرفه‌ای نیستند، وثیقه به معنای ضمانتی است که هنگام وام گرفتن در اختیار بانک قرار می‌دهید، اما نزد مارکترها به معنای بروشور، آگهی‌های کوچک تک‌برگ، فروش ویژه، پوسترها و هر وسیله‌ی دیگری است که لوگو و پیام شما بر آن چاپ‌شده است و شمارا به بازار معرفی می‌کند.

مارکترهای فراوانی می‌گویند کسب‌وکارهای کوچک نیاز به بروشور دارند اما نمی‌توانند بگویند چرا برای بسیاری از مالکین کسب‌وکارهای کوچک، تولید بروشور مانند ایجاد وب‌سایت است. فکر می‌کنند چون همه بروشور دارند آن‌ها هم باید داشته باشند، در اینجا پنج دلیل منطقی برای چاپ بروشور را ذکر کرده‌ایم:

شما نیاز به بروشور دارید اگر:

  • به‌راحتی نمی‌توانید شخصاً یا تلفنی با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید اما احتمالاً به بروشور شما پاسخ می‌دهند.
  • کسب‌وکار شما از بروشوری که بتوان آن را پیش از ارائه محصولات ارسال کرد تا راه را برای تجارتتان باز کند، بهره خواهد برد.
  • می‌خواهید باکسانی ارتباط برقرار کنید که دسترسی به آن‌ها با استفاده از وسایل ارتباط‌جمعی کار ساده و ارزانی نیست اما احتمالاً اگر به بروشور شما بربخورند آن را برمی‌دارند.
  • خدمات یا محصول شما پیچیده است و لازم است مشتریان بروشورها را مطالعه کنند تا به محصولاتتان علاقه‌مند شوند.
  • قیمت محصول شما بالاست یا مشارکت احساسی در حدی است که مشتریان احتمالی قبل از تصمیم‌گیری برای خرید محصول حتماً با بقیه مشورت کنند؛ بنابراین حتماً به بروشوری که در غیاب شما بتواند اطلاعات کافی در اختیارشان قرار بدهد و به آنان اجازه دهد با در دست داشتن بروشور با مشاوران یا افرادی دیگر مشرت کنند، نیاز دارند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بروشور یا هر نوع دیگری از موارد خاص مارکتینگ را تهیه کنید مطمئن شوید پاسخ شما به همه‌ی سؤالات زیر مثبت است.

  • آیا بودجه کافی دارید؟ آیا می‌توانید هزینه‌ی تولید بروشوری را بپردازید که اثربخشی مناسب کسب‌وکارتان را به نمایش بگذارد؟
  • آیا بروشور تصویر تجارت شمارا قوت خواهد بخشید؟ آیا می‌توانید تعهد دهید بروشوری طراحی کنید که تصویر شرکت شمارا ارتقا دهد؟
  • آیا برنامه‌ای برای توزیع دارید؟ می‌دانید چگونه از بروشور استفاده کنید؟ باید بدانید که بروشورهایی که به‌طور مناسب توزیع نشوند تأثیری نخواهند داشت.

انتهای مطلب/