کسب و کار در مسیر صحیح ...

در دنیای دیجیتال امروزی، کلمه اینفلوئنسر بیشتر برای توصیف کسانی به کار می رود که از طریق کانال های دیجیتالی خود به ذهن مردم نفوذ می کنند و اجتماع رایج این روزها هستند. خواه تعداد زیادی دنبال کننده یا نرخ مشارکت کاربران زیاد باشد، مخاطبانش حرف های او را می شنوند، کاری که در قبال آن انجام می دهند و از همه مهمتر اقدام به خرید می کنند. در فضای اینترنت ۱۰ مدل اینفلوئنسر وجود دارد: ۱. وبلاگ نویس ۲. ویدئو بلاگرها ۳. افراد خبره ۴. حیوانات، کودکان، اشیای بی جان، مطالب طنز ۵. استعدادهای خاص، ۶. کارآفرینان ۷. مدل های سطح بالا ۸. سلبریتی ها ۹. افراد سرشناس ۱۰. مردم عادی. حالا دیگر تعریف اینفلوئنسر را مشخص کردیم  و انواع آن را معرفی کردیم، وقت آن است که بررسی کنیم اصلا چرا مردم می خواهند اینفلوئنسر باشند؟

۱. ارزش افزوده ای به شغل خود اضافه کنید

اگر متخصص رشته ای خاص هستید یا استعداد ویژه ی دارید، تعداد زیاد دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی باعث اعتماد بیشتر مردم به کسب و کار شما در دنیای واقعی می شود. بهترین نمونه ها در این مورد کمدین ها، بازیگران و مدل ها هستند. این طیف از هنرمندان طی روز ساعت ها کار و تمرین می کنند، اما در نهایت همه از او می پرسند که چه تعداد دنبال کننده در اینستاگرام دارید. چون همیشه کسب و کارها به دنبال ساده ترین، ارزان ترین و سریع ترین روش ممکن برای مقایسه محصول و خدمات هستند.

کمدینی که ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد به راحتی می تواند برنامه نمایش آینده خود را برای هواداران تبلیغ کند و احتمالا فروش بلیت ها و شلوغ شدن سالن نمایش را بالا ببرد. این اتفاق باعث می شود برگزار کننده مراسم هزینه کمتری بابت تبلیغات و فروش بلیت ها صرف کند و به همین دلیل این کمدین را به دیگران بیشتر ترجیح می دهد. حتی اگر کمدین های دیگر برنامه های جذاب تری هم داشته باشند، در این رقابت شکست می خورند. بیشتر مردم احساس بدی نسبت به این فرضیه دارند که تعداد دنبال کنندگان از خود استعداد مهم تر است؛ اما باید تعادل د رهمه بخش ها برقرار باشد تا چرخ درآمدزایی حرکت کند.

در کسب و کارهای نمایشی و سینمایی امروز، بیشتر اتفاقات تبلیغاتی در فضای آنلاین رخ می دهد. شاید شما این فرضیه را که تعداد دنبال کنندگان از مهارت شما مهم تر است دوست نداشته باشید، اما به نظرم باید خودتان به این طرز تفکر وفق دهید. چون کسانی که این کار را نکردند نتوانستند موفقیت های بزرگی کسب کنند. اگر حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داشته باشید، به این معنی نیست که خود را ارزان به مخاطبان فروخته اید. حضور آنلاین یعنی شما دوست دارید اتفاقات شخصی خود را برای مخاطبان تعریف کنید و اجتماعی از هواداران خود تشکیل دهید که به شما علاقه دارند. اگر توانستید با این شبکه و همکاری با برندها درآمدی هم کسب کنید که چه بهتر.

۲. شرکت خود را تبلیغ کنید

فرض کنید ایده ای دارید و به جای منتظر ماندن برای اجرا، قبل از اینکه رقبای شما ایده شما را کپی کنند، آن را پیاده سازی کنید. به محض اینکه حضور آنلاین خود را کامل اجرا کنید، به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، پشت صحنه اتفاقات شرکت جدید را برای علاقه مندان به نمایش بگذارید و صد البته مشتریان جدیدی جذب کنید. داشتن صفحات مجازی این امکان را برای شما فراهم می کند تا با اینفلوئنسرها نیز همکاری تبلیغاتی داشته باشید. شکل حضور شما در فضای مجازی نیز برای اینفلوئنسرها مهم است و دوست دارند که کیفیت تصاویر آنلاین شما از لحاظ زیبایی شناسی و هنری حداقل ها را داشته باشد. اولین کاری که مردم بعد از دیدن آگهی شرکت شما در فضای آنلاین می کنند، بررسی نمایه شماست. پس همیشه سعی کنید شبکه های اجتماعی سهم مهمی در برنامه جامع بازاریابی شما داشته باشد. اگر موسس یک کسب و کارید، خودتان هم می توانید اینفلوئنسر باشید و با استفاده از تجربیات خودتان مطالب مفیدی تولید کنید.

۳. کسب درآمد بیشتر

برای برخی از مردم تولید محتوا تنها یک سرگرمی نیست و به شکل پاره وقت به آن نگاه می کنند. کار اصلی که از صبح تا عصر انجام می دهند چیز دیگری است اما حضور آنلاین برایشان مهم تر است. برخی از این افراد با تمرکز بر رشته ای خاص مثل زیبایی یا آرایش شروع می کنند و زمانی که تعداد دنبال کنندگان قابل توجه یبه دست آوردند، حوزه فعالیت خود را د رانواع جزئیات سبک زندگی گسترش می دهند. حضور در فضای مجازی سکویی است که می توانید توانایی های جدید خود را امتحان کرده و حتی اشتباه کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

۴. شغل فعلی خود را ترک کنید

شاید شما به صورت تمام وقت روی وبلاگ یا ویلاگ کار می کنید، شاید هم پست های مربوط به زیبایی و طراحی لباس دارید، اما تنها زمانی به سرزمین موعود می رسید که پول کافی از فعالیت خود کسب کنید و بتوانید خیلی راحت شغل فعلی خود را رها کنید. البته توجه داشته باشید که حتما درآمد کافی، هزینه های بیمه سلامتی و مقداری پس انداز قابل پرداخت داشته باشید. البته این به هیچ وجه کار ساده ای نیست، شب های درازی در پیش است و به دست آوردن پول زیاد کار سختی است.

هر چه بیشتر در دستگاه ردیاب برندهای دیگر دیده شوید و تعداد دنبال کنندگان بیشتری پیدا کنید، هر تغییر شما با دقت دیده می شود و بازخوردهای متنوعی که حتی انتظارش را نداشتید، برایتان ارسال می شود. اگر خیلی خوش شانس باشید دوره آزمون و خطا و رسیدن به ثبات نسبی حدود یک سال طول می کشد، پس سعی کنید این زمان را به بهترین شکل مشغول یادگیری باشید.

انتهای مطلب/