در روابط عمومی موفق پنج گام ابتدایی وجود دارد و جدای از این‌که آیا سردبیر روزنامه محلی یا یک نشریه سراسری را هدف‌گیری کرده باشید یا نه، باید این‌ها را بیاموزید و پیگیری کنید:

  1. کار را برای سردبیران، گزارشگران، مدیران برنامه‌ها راحت کنید. اطلاعات را در قالبی مناسب بفرستید و به‌گونه‌ای باشید که بتوانند با شما به‌راحتی تماس بگیرند.
  2. به ‌وقت روزنامه‌نگاران احترام بگذارید. آن‌ها افرادی پرمشغله و تماماً زمان‌بندی‌شده هستند. نسخه رسانه‌ای خود را برایشان بفرستید و یک هفته بعد، با ایمیلی آن را پیگیری کنید. همه ماجرا همین است. آن‌ها را تعقیب نکنید و برایشان مزاحمت ایجاد نکنید.
  3. بیاموزید که سردبیران و روزنامه‌نگاران به چه چیزی نیاز دارند. با نشریه‌ها و شبکه رادیو و تلویزیون محدوده خود آشنا شوید. بدین ترتیب خواهید فهمید که معمولاً روی چه نوع مواردی کار می‌کنند. درنهایت برایشان تنها چیزهایی بفرستید که به آن نیاز دارند.
  4. ارزش خبرسازی داشته باشید. یک نوع کسب‌وکار، یک محصول یا خدمت جدیدی ایجاد کنید؛ چیزی که پوشش ارزش خبری را داشته باشد.
  5. متفاوت باشید. روزنامه‌ها هر هفته ده‌ها یا صدها نسخه‌ی آماده برای انتشار در رسانه‌ها و بسته چاپی به دست می‌آورند. بعضی از آن‌ها سنتی و کسل‌کننده‌اند و در خاطر نمی‌مانند. راهی بیابید تا بدون این‌که غیرحرفه‌ای به نظر برسید، توجه یک سردبیر را جلب کنید.

سرانجام، همه‌ی آنچه هر سردبیر و تولیدکننده‌ی برنامه‌های رادیو و تلویزیونی می‌خواهد، این است که یک گزارش خوب باشد و بتواند در کمترین زمان و به‌راحتی ضبط شود. اگر بتوانند به‌طور مستمر چنین گزارش‌هایی را فراهم کنید، بدانید که مهم نیست چه کسی هستید چون مطمئناً پوشش داده خواهید شد.

انتهای مطلب/