مطالعات نشان می‌دهد هرچه طول مدت وفاداری مشتریان افزایش یابد، میزان سودآوری آن‌ها بیشتر خواهد شد. ۳R سه اصل وفاداری مشتری پاسخ شماست، با هورموند همراه شوید؛

  • نگهداری (Relation): اولین اصل وفاداری مشتری، نگهداری است. تداوم ارتباط با مشتری طی زمان و با ادامه خرید محصولات توسط مشتری، جریان پایداری از درآمد ایجاد می‌کند. هزینه بازاریابی کاهش می‌یابد.
    در بیشتر موارد هزینه‌های واقعی تداوم خدمت به مشتری کاهش می‌یابد چراکه او با محصولات، خطوط تولید و رویه‌های شرکت آشنا شده است. برآوردهای گوناگون نشان می‌دهد که هزینه جذب یک مشتری جدید پنج برابر و حتی بیشتر از نگهداری مشتریان فعلی است.
  • فروش‌های مرتبط (Related Sales): مشتریان وفادار، فروش‌های مرتبط یا فروش محصولات و خدمات جدید به مشتریان موجود را ایجاد می‌کنند. سود حاصل از فروش‌های مرتبط بسیار بیشتر از فروش محصولات به مشتریان جدید است. شرکت آینده‌نگر محصولات جدیدش را با گوش دادن به شتریان وفادارش توسعه می‌دهد. ازاین‌رو مشتریان وفادار علاقه بیشتری به خرید دارند چراکه می‌دانند محصولات مطابق میلشان است و از قبل نیز تا حدودی به شرکت اطمینان داشته‌اند. @hormondco

فروش محصولات جدید به مشتریان فعلی هزینه‌های کمتری دارد چراکه بازاریابی کمتر، اعتبارسنجی کمتر، نامه‌نگارهای کمتر و زمان کمتری را می‌طلبد. به‌علاوه مشتریان وفادار اغلب کمتر از مشتریان جدید، نسبت به قیمت حساس هستند.

  • توصیه‌ها (Referrals): توصیه‌های مثبت بهترین نوع بازاریابی است که رایگان است. توصیه‌های مثبت مشتریان برای سود و رشد شرکت حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان راضی حداقل به پنج نفر دیگر در مورد تجربه خوبشان اطلاع می‌دهند و این در حالی است که مشتری ناراضی به یازده نفر دیگر خبر می‌دهد.
    خودتان به‌عنوان مشتری میدانید که توصیه‌های شخصی خیلی بهتر از روش‌های بازاریابی سنتی است. مطالعات نشان داده‌اند که اگر از مشتریان وفادار خواسته شود که شرکت را به دیگران توصیه کند، اغلب آن‌ها به مشتریان وفادارتری تبدیل خواهند شد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا