کسب و کار در مسیر صحیح ...

انتخاب یک نام تجاری خوب برای کسب و کار و یا محصولتان تنها یک فعالیت خلاقانه نبوده و نیاز به برنامه ریزی و تقسیم وظایف دارد. یک نام تجاری خوب فرصت مناسبی برای تأثیر خوب اولیه در بازار هست. زمانی که یک نام تجاری جدید را روانه بازار می‌کنید باید مطمئن شوید اشتیاق در مخاطبان و افراد درون شرکتتان چند برابر خواهد شد. این کار می‌بایست به‌طور صحیح انجام شود تا تصویری رقابتی به نمایش گذاشته‌شده و پیام به بهترین نحو به مخاطبین ارسال شود. مراحل زیر را در پی بگیرید تا ورود نام تجاری جدیدتان با موفقیت هرچه‌تمام‌تر در بازار انجام گردد؛

  • برنامه ریزی برای نام تجاری: با اعضای گروه خود به بررسی مکان‌هایی بپردازید که قرار است نام جدید به‌کاربرده شود. به بررسی نیازمندی‌ها و چیزهایی که می‌بایست تغییر کند بپردازید. برای هر مورد نیازمندی‌های خاص خودش را در نظر بگیرید. برخی موارد مانند طراحی کارت ویزیت بسیار ساده و برخی مانند طراحی وب‌سایت و یا نصب تابلو محیطی قدری زمان‌بر خواهد بود. بخش‌هایی از سازمان همچون منابع انسانی، فناوری اطلاعات ممکن است نیاز به اعمال تغییراتی داشته باشند تا زمانی که از آماده بودن مطمئن نشده‌اید نباید رونمایی از نام جدید صورت بگیرد.
  • آموزش کارکنان: باید کارکنانی که قرار است قبل از سایر کارکنان از نام تجاری جدید استفاده کنند مانند کارمندان دپارتمان بازاریابی و فروش، سایر بخش‌های زیرمجموعه دپارتمان مارکتینگ همچون تبلیغات، روابط عمومی ارتباط با مشتری، مارکام و… آموزش دهید.
  • رونمایی داخلی: یک مراسم کوچک گزینه خوبی برای معرفی نام تجاری جدید خواهد بود، از کارت ویزیت و جزوه‌ای که نام جدید، تفکرات پشت پرده این نام و چشم‌انداز آینده را به افراد داخل سازمان انتقال دهید.
  • رونمایی عمومی نام تجاری: پس‌ازاینکه بروشورها چاپ شد، وب‌سایت آماده شد و کارمندان کارت ویزیتشان را دریافت کردند می‌توانید به‌صورت عمومی از نام تجاری جدیدتان رونمایی کنید. بهتر است این کار در دو مرحله انجام شود. بهتر است قبل از رونمایی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها مشتریان کلیدی خود را باخبر نمایید. اگر لازم بود به‌صورت رسمی دعوت‌نامه‌ای برای مشتریان کلیدی بفرستید و از آن‌ها در یک میهمانی پذیرایی نمایید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا