کسب و کار در مسیر صحیح ...

امیر قدیمی نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان بیان داشت: تداوم رکود صنعت نساجی را به‌سوی ورشکستگی کامل برده و دیگر توان رقابت با برندهایی که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود نداریم. به گزارش هورموند و به نقل از نود اقتصادی وی افزود: کاهش تعرفه گمرکی واردات پوشاک از ۲۰۰ درصد به ۵۵ درصد و دادن مجوزهای خاص به واردات برندهای کشورهای دیگر که مهم‌ترین آن ترکیه است، موجب شده است تا تولیدات ایرانی در انبارها انباشته شود.

وی تصریح کرد: درواقع می‌توان گفت که کاهش تعرفه واردات تیشه به ریشه صنعت نساجی و پوشاک تولید داخلی زده است. قدیمی نژاد با تأکید بر این مطلب که نرخ قیمت این کالاها زیر قیمت تولید داخلی است، گفت: تسهیل شدن شرایط واردات موجب شده است تا قیمت اجناس این برندها از تولیدات ایرانی پایین‌تر عرضه شود و با توجه به این‌که نرخ تولید در کشور ما بالا است توان رقابت با این برندها را ازدست‌داده‌ایم، بنابراین می‌توان گفت که تولید نساجی و پوشاک در کشور روبه تعطیلی کامل به‌پیش می‌رود.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان خاطرنشان کرد: اجناس ایرانی بر روی دست تولیدکنندگان داخلی مانده است و فروش نیز هرسال نسبت به سال قبل کمتر می‌شود و امسال هم فروش به نسبت سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است. وی در پایان تصریح کرد: اوضاع خوبی نیست و تصمیم‌گیری‌هایی که برای صنعت نساجی در نظر گرفته‌شده، موجب می‌شود تا آینده خوبی را برای این صنعت پیش‌بینی نکنیم.

انتهای خبر/