کسب و کار در مسیر صحیح ...

یک وبلاگ به عبارت ساده به‌عنوان یک نوع از وب‌سایت یا بخشی از یک وب‌سایت تعریف‌شده است. انواع مختلفی از وبلاگ‌ها وجود دارند که با توجه به اولویت‌های مالک متفاوت می‌باشند. وبلاگ‌ها به‌طورمعمول توسط شرکت و یا فردی اداره می‌شوند که اغلب با حوادث منظم، اخبار و محصولات جدید، به‌روزرسانی می‌شوند.

بیشتر وبلاگ‌ها به‌طور عمده به‌عنوان یک قالب تعاملی استفاده می‌شوند. این بدان معنی است که هرکسی که از یک وبلاگ بازدید می‌کند، اجازه اظهارنظر در وبلاگ را دارد. امکان اظهارنظر در سایت، تفاوت اصلی بین وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها است. در اغلب موارد، وبلاگ‌ها دارای اطلاعاتی هستند که مربوط به عناوین وبلاگ هست.

در برخی از موارد، وبلاگ‌هایی وجود دارد که دارای متن، تصاویر و نوشته‌های دیگری هست که ر مورد وب‌سایت‌های خاص می‌باشند. بسیاری از این وبلاگ‌ها بر اساس ورودی متن می‌باشند. بااین‌حال، برخی از آن‌های بر اساس تصاویر هستند. این وبلاگ‌ها معمولاً وبلاگ‌هایی هنری می‌باشند و آن‌های می‌توانند عکس، صدا و فیلم داشته باشند. یک وبلاگ نویس هم می‌تواند نویسنده وب‌سایت و هم یک بازدیدکننده باشد. انواع بسیاری از وبلاگ‌ها وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وبلاگ‌های شخصی

این نوع از وبلاگ‌ها اساساً برای وبلاگ نویسانی که صاحب سایت هستند، می‌باشند. آن‌ها به‌طور عمده به‌عنوان دفتر خاطرات و نقطه مرجع استفاده می‌شوند. در اغلب موارد، چنین وبلاگ‌هایی به‌ندرت خوانده می‌شوند چراکه آن‌های نمایه‌سازی نشده و یا در یک دایرکتوری قرار ندارند. برخی از وبلاگ شخصی برای انعکاس زندگی خود استفاده می‌کنند. درنتیجه، آن‌های تجاری نیستند و مردم ممکن است به‌اشتباه به این وبلاگ‌ها برخورد کنند. این نوع از وبلاگ‌ها، میکرو وبلاگ است. این نوع از وبلاگ به‌طورمعمول بسیار دقیق است و برای شکار یک‌لحظه خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. سایت های اجتماعی مانند twitter، این توانایی را دارد که به وبلاگ نویسان اجازه به اشتراک گذاشتن افکار خود را افرادی که به آن‌ها نزدیک هستند را می‌دهد. این روش سریع‌ترین روش بجای استفاده از ایمیل هست.

وبلاگ‌های شرکتی و سازمانی

یک وبلاگ می‌تواند برای مقاصد مختلف استفاده شود. نوع استفاده‌ای که یک شخص می‌خواهد از آن استفاده کند، با اولویت‌ها و آنچه هدف قرارداد است تعیین می‌شود. وبلاگ‌های شرکتی و سازمانی به‌طور عمده برای اهداف تجاری استفاده می‌شوند. تجارتی که وبلاگ قصد تبلیغ آن را دارد، روابط عمومی، بازاریابی و نام سازی تجاری هست.

این طبقه‌بندی به چنین وبلاگ‌هایی داده‌شده است. چنین وبلاگی به‌طور عمده قصد دارد اعضا را از رویدادهای خاصی که در آینده اتفاق می‌افتند، مطلع سازد. اعضا عمدتاً در سازمان و یا در گروه می‌باشند. نمونه‌هایی از سازمان‌هایی که چنین وبلاگ‌هایی دارند، باشگاه‌ها می‌باشند. هنگامی‌که به این وبلاگ‌ها نگاه کنید، می‌توانید اطلاعاتی در مورد باشگاه و هر رویداد یا اخبار جدید پیدا کنید، این موضوع، هدف اصلی این وبلاگ‌ها است.

وبلاگ‌های ژانر

ژانر یک موضوع خاص است. وبلاگ‌هایی وجود دارند که به یک موضوع خاص اختصاص می‌یابند. این موضوع می‌تواند هر چیزی از سرگرمی گرفته تا سیاست باش. این وبلاگ‌ها عمدتاً به‌عنوان وبلاگ ژانر طبقه‌بندی می‌شوند. ژانر یا سبکی که در این وبلاگ‌ها استفاده می‌شود، با توجه به خالق وبلاگ متفاوت خواهد بود. انواع وبلاگ‌ها که در این گروه شایع هستند، وبلاگ‌های موسیقی و هنری می‌باشند.

وبلاگ‌های رسانه‌ای

وبلاگ‌های رسانه‌ای، وبلاگ‌هایی هستند که فقط برای مقاصد رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. رسانه‌ای که استفاده می‌شود، نام وبلاگ را تعیین می‌کند. در اغلب موارد، نام‌ها از sketchlog,linklog و vlog متفاوت است. وبلاگی که شامل مجموعه‌ای از طرح‌هاست به‌طورمعمول به‌عنوان sketchlog نامیده می‌شود. وبلاگی که ویدئو دارد، به‌عنوان vlog نامیده می‌شود درحالی‌که وبلاگ شامل لینک، linklog نامیده می‌شود.

وبلاگ نویسی کاری است که می‌تواند تقریباً توسط هر فردی انجام شود. کسی که وبلاگ نویسی انجام می‌دهد، در مورد نوع وبلاگی که می‌خواهد بنویسد، طراحی که از آن استفاده بکند و محتوایی که در وبلاگ قرار می‌گیرد، تصمیم خواهد گرفت. مزیت اصلی وبلاگ این است که کم هزینه است و می‌توان آن را برای کسب درآمد آنلاین مورداستفاده قرارداد.

همچنین بخوانید: بازاریابی وبلاگی

انتهای مطلب/ لینک محتوا