واقعیت افزوده Augmented Reality(AR) تلفیقی از محتوای دیجیتال با محیط واقعی کاربر است. برخلاف واقعیت مجازی (VR) که کاملاً محیطی مصنوعی و مجازی را ارائه می دهد، واقعیت افزوده (AR) از محیط واقعی استفاده می کند و محتوای دیجیتال را به آن می افزاید.

بر اساس پیش بینی های انجام شده یکی از مهمترین روند های موجود در رفتار مصرف کنندگان که در سال های آینده بر فضای بازار و مارکتینگ اثر خواهد گذاشت، تمایل روزافزون مصرف کنندگان به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در جنبه های مختلف زندگی شان است. هر چند که در شروع توسعه واقعیت مجازی (VR) بیشتر در حوزه بازی و سرگرمی بود، در حال حاضر این تکنولوژی جنبه های مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می دهد. از کاربر آن در صنایع نظامی، اتومبیل گرفته تا دکوراسیون منزل و دنیای مد و فشن.

یکی از نمونه های ساده اما جذاب آن برای کاربران ارائه App هایی است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) امکان انتخاب لباس و یا تست گریم های مختلف بر روی چهره کاربر است.

در همین راستا شرکت Ikea که در حوزه لوازم خانه فعال است، App بسیار جالبی را روانه بازار کرده است. این App به کاربر این امکان را می دهد که بتواند محصولات مختلف ایکیا را در فضای واقعی خانه خود ببیند.

در هنگام خرید لوازم منزل یکی از دغدغه های اصلی خریدار این است که آیا محصولی که میخرم از نظر مدل، رنگ و سایز مناسب منزل من است یا خیر؟ شرکت ایکیا به خوبی این نیاز کاربران را شناسایی نموده و جهت برطرف کردن نیاز کاربران، از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بهره گرفته تا کاربر به راحتی عکس ۳بعدی محصولی را که میخواهد بخرد در محیط خانه خود ببیند.

 

انتهای مطلبدانلود ویدئو