کسب و کار در مسیر صحیح ...

اهمیتی ندارد از چه وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده کنید، موفقیت تبلیغ معمولاً به نحوه نوشتن متن تبلیغ برمی‌گردد. کالای تبلیغاتی نباید با منبع اطلاعاتی اشتباه گرفته شوند، وظیفه اصلی آن حک کردن نام شما در ذهن‌هاست و در این صورت نیازی به اطلاعات اضافی نبوده و اطلاعات تکمیلی از طریق کانال‌های ارتباطی و جستجو انتقال خواهند یافت. با هورموند همراه شوید تا به بیان نکات و توصیه‌هایی در مورد نحوه نگارش متن برای کالای تبلیغاتی بپردازیم؛

مخاطب هدف را در نظر بگیرید:

مهم‌ترین مسئله برقراری ارتباط با شخصی است که می‌خواهد کالای تبلیغی را دریافت کند. بنابراین به همان میزان که برای انتخاب کالا دقت به خرج داده‌اید می‌بایست در نوشتن متن نیز دقت نمایید.

جمله‌ای کوتاه در مورد موقعیت خود بنویسید:

در حد یک یا دو خط جمله‌ای ساده به بیان موقعیت شغلی خود بپردازید؛ #۱ چاپگر عکس در نیویورک

داستان را شرح دهید:

متن تبلیغ باید موضوع تبلیغ را شرح دهد، چه این جریان مربوط به روز بعد، ماه آینده و یا حتی سه سال قبل باشد.

متن را جذاب کنید:

به خاطر داشته باشید که هم کالا و هم متن تبلیغ هر دو باید چشمگیر و جذاب باشند. این جذابیت دوجانبه تعیین‌کننده مدتی است که کالای تبلیغی برای مصرف‌کنندگان جاذبه دارد.

هماهنگی ایجاد کنید:

باید میان کالا و متن تبلیغ هماهنگی وجود داشته باشد و نباید مصرف‌کننده گیج شود. درست اینجاست که ترکیب کالا و متن اهمیت حیاتی پیدا می‌کند.

روده درازی نکنید:

باید خیلی سریع توجه مخاطب جلب شود. کالایی که پر از نوشته است به‌جای جلب‌توجه باعث دل‌زدگی می‌شود و دیگر پیام تبلیغاتی را منتقل نمی‌کند.

به اندازه و شکل حروف دقت کنید:

حروف ریز مشکل‌ساز است، چراکه معمولاً خوب چاپ نمی‌شوند و خواندنش نیز سخت است. حروف تزئینی نیز ممکن است خوانا نباشند. بیشتر سعی کنید از حروف استاندارد استفاده کنید.

هرچه ساده‌تر بهتر:

متن تبلیغ باید به‌قدری ساده باشد که هرکس با هر سطح از تحصیلات، معلومات و سن و سال قادر به درک آن باشد. به خاطر داشته باشید که روزنامه‌ها طوری نوشته می‌شوند که هر کس فقط شش کلاس سواد داشته باشد بتواند آن را بفهمد. اما اگر مخاطب شما افرادی حرفه‌ای و متخصص هستند، متن تبلیغ نیز باید با تحصیلات و معلومات آن‌ها هماهنگ باشد.

انتهای مطلب نگارش متن برای کالای تبلیغاتی/ لینک محتوا