کسب و کار در مسیر صحیح ...

داشتن یک ایده حماسی نمی تواند شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. چالش واقعی شروع کسب و کار نیست بلکه راز موفقیت در ماندگاری است. ایجاد یک کسب و کار نوپا سختی های خودش را دارد، اما اگر شما رویاهای خود را دنبال نکنید هرگز نمی فهمید که آیا فرصتی برای موفقیت وجود دارد و یا نه. رویاها تمام دارایی مان هستند و باید جدی گرفته شوند.  حقیقت تلخ این است که اکثر کارآفرینان موفق نمی شوند کسب و کارشان را بدست آورند. هر کسب و کاری داستان خاص خود را دارد اما اگر از هر کارآفرین در مورد کاری که انجام می دهد نشانه های زیر را بیان می کند:

توانایی عملی کردن ایده های خود: شما ممکن است بهترین ایده و سرمایه کافی داشته باشید، اما اگر نتوانید آن را اجرا کنید کسب و کاری نخواهید داشت. داشتن ایده کافی نیست. شما ممکن است درخشان ترین ایده را داشته باشید اما اگر آن را به سرعت اجرا نکنید به زودی از کسب و کار خارج خواهید شد.

شما برای موفقیت به یک ایده اصیل نیاز دارید. دوستیابی چیز جدیدی نیست اما Tinder بهترین شرایط را بصورت آنلاین برای مردم فراهم کرده است. گوگل جستجویی هوشمند ارائه می دهد اما گوگل قدیمی ترین موتور جستجو نیست. صدها نفر از مردم ممکن است ایده های مشابهی با شما داشته باشند اما در اجرا موفق نباشند. باید تلاش کنید ثبات را به کسب و کارتان وارد کنید  و کسب و کار نوپای خود را به کسب و کاری پایدار تبدیل کنید.

مراقبت از کاری که انجام می دهید و یا قصد انجام آن را دارید: اگر محصولی که می خواهید تولید کنید برای شما اصلا اهمیتی ندارد، به تولید آن حتی فکر نکنید. مطمئن باشید که نمی توانید از محصولی که هیچ ارزشی جز پول برای شما ندارد، کسب و کار پایداری بوجود آورید. اگر یک کارآفرین به کاری که می کند علاقه مند نباشد، هرگز نمی تواند موانع را پشت سر بگذارد. اگر محصولی که ارائه می دهید برای شما ارزشی نداشته باشد، کسب و کارتان هیچوقت رشد نخواهد کرد.

توانایی پیشبردن شکست در کسب و کار و زندگی: کارآفرینان موفق تاب شکست خوردن را دارند. شکست به معنی تمام شدن دنیا نبوده و یکی از موانع مسیر موفقیت است و کارآفرینان این را به خوبی می دانند. از این رو آن ها توانایی تحمل این چالش های موقت را دارند.

علاقه وافر به یادگیری: اکثر کارآفرینان موفق از خودسازی شروع کرده اند. هیچ قانون خاصی برای موفقیت وجود ندارد. مثلا دلایل موفقیت گوگل با دلایل موفقیت یاهو متفاوت است. کارآفرینان موفق هر لحظه در تلاش اند که کار خود را با شرایط پیش رو تطبیق دهند. هرگز از آموختن دست بر ندارید و تا می توانید در نقش منتقد ظاهر شوید، چراکه این تنها کاری است که شما را به نیاز مشتریان نزدیک تر می کند.

توانایی کنترل ریسک:  برای کارتان چقدر حاضرید فداکاری کنید؟ یکی از ریسک هایی که اکثر کارآفرینان می کنند این است که کار روزمره را رها کرده تا به رویاهای شان فکر می کنند. تلاش کارآفرینان این است که ریسک کمتری داشته باشند. با این حال آنها روزانه ریسک هایی می کنند که کاملا حساب شده است. یکی از ویژگی های کارآفرینان توانایی تصمیم گیری در لحظات حساس و موقعیت های سخت کسب وکار و زندگیست. اگر این خصوصیات در شما وجود دارد، ورود شما را به جامعه کارآفرینان تبریک می گوییم.

انتهای مطلب/