کسب و کار در مسیر صحیح ...

نویسنده تبلیغاتی آزادکار دارای دو مهارت است؛ مهارت نگارش تبلیغاتی و مهارت فروش این خدمات.

مهارت اول: به‌طور وضوح، نیازمند مهارت نگارش متنی زیبا و مناسب است.

البته شما نیازی نیست که پرونده‌ای مرکب از تبلیغات و آگهی‌های مهم و چشمگیر برای کمپانی‌های معظم داشته باشید و لزومی هم ندارد که سبک نگارش متمایزی داشته باشید و در این زمینه برنده جوایز متعدد شوید؛ اما بایستی خوب بنویسید: کاری تمیز، جامع و متقاعدکننده که خواننده را به‌جانب خرید کالا یا خدمات سوق خواهد داد.

مهارت دوم: چیزی است که شاید تابه‌حال به آن فکر نکرده‌اید. برای موفقیت در این زمینه شما ناچارید که خدمات خود را به فروش برسانید. نویسنده‌ای که در آژانسی استخدام شده است تکالیف خود را از مدیر اجرایی‌اش دریافت می‌کند اما نویسنده آزادکار می‌بایست از خانه خارج شود، مشتری مناسب را بیابد و خدمات خود را به فروش برساند.

چگونه می‌توان این دو مهارت نویسندگی را کسب کرد؟

مهارت نگارش تبلیغاتی از تجربه ناشی می‌شود. شما می‌توانید این تجربه را از راه‌های مختلفی با استخدام در یک آژانس تبلیغاتی، به‌عنوان مدیر تبلیغات و یا به‌عنوان شغل دوم زمانی که درزمینهٔ دیگری به کار اشتغال دارید کسب کنید. اگر شما درزمینهٔ دیگری به‌جز تبلیغات مشغول کار هستید، بایستی دریابید که آیا می‌توانید علاوه بر وظایف روزانه خود، به تمرین نگارش تبلیغات نیز بپردازید یا خیر.

پس‌ازآن که مهارت لازم را کسب کردید، می‌بایست مجموعه‌ای از آثار به چاپ رسیده خود را نیز تدارک ببینید. هر زمان که به تهیه آگهی، بروشور و یا کاتالوگ می‌پردازید تا آنجا که می‌توانید از آن‌ها کپی تهیه کنید، یک نویسنده آزاد می‌بایست کپی آثارش را برای مخاطبان خود ارسال کند تا کارایی و تجربه خود را به نمایش درآورد. همچنین سعی کنید که تبلیغات خود را برای کمپین‌های متعدد و نه یک کمپانی تهیه کنید.

کسب مهارت درزمینهٔ فروش خدمات کمی دشوارتر است. بسیاری از نویسندگان، فرصتی برای فروش به دست نمی‌آورند. شما مهارت فروش را در کار مستقل خود از طریق آزمایش و خطا کسب خواهید کرد. البته مرتکب اشتباه‌هایی خواهید شد و پیشنهادهایی را نیز از دست خواهید داد، اما نگران نباشید. ارتکاب اشتباه تنها راه یادگیری است. پس از شش ماه، اعتمادبه‌نفس لازم را کسب خواهید کرد و موفق خواهید شد و مشتریان با آگاهی به این حقیقت که شما آثار خوب و مناسبی ارائه می‌دهید به سمت شما خواهند آمد و شما برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان خود، با کمبود وقت مواجه خواهید شد.

انتهای مطلب/