کسب و کار در مسیر صحیح ...

مکانیزم های تبلیغات هدفمند روز به روز پیچیده تر می گردد به نحوی که برند ها به دنبال هر چه شخصی تر ساختن تبلیغات برای تک تک مصرف کنندگان هستند. در ۶ می فیس بوک و آی بی ام طی توافق و مشارکتی که کردند کمک کردند تا بازاریابان بتوانند کمپین های تبلیغاتی هدفمند خود را از طریق قالب های گوناگون به انجام رسانند.
این مشارکت به مشتریان آی بی ام اجازه می دهد تا با استفاده از نرم افزار پیگیری فیس بوک و تحلیل های آی بی ام تبلیغات هدفمند و شخصی را برای مصرف کنندگانشان در فیس بوک انجام دهند. مصرف کنندگانی که برندهایی را که مشتری آی بی ام هستند در فیس بوک لایک می کنند، تبلیغاتی را متناسب با ویژگی های جمعیت شناختی و علایقشان دریافت می کنند. چنان چه مصرف کنندگان وب سایت شرکتی را بازدید کرده باشند و در آن ثبت نام کرده باشند، آی بی ام کمپین تبلیغاتی هدفمندی را برای آن ها ترتیب خواهد داد.
آمی مانسل یکی از مدیران آی بی ام بیان می دارد که ” این مشارکت فعالیت های بازاریابی را بسیار آسان تر نموده است؛ را که راحتتر می توان اطلاعات بدست آمده از مصرف کنندگان را با ارائه محصولات شرکت ها مرتبط ساخت و مصرف کنندگان را درگیر نمود.” در ادامه می گوید ” این موضوع سبب می گردد که شرکت ها بدانند که فردی که در گروه فیس بوک آن ها عضو است، اطلاعات زیادی در مورد برند آن ها دریافت خواهد کرد و می تواند به صورت مجازی از محصولات و خدمات آن ها آگاه گردد و خود ترویج دهنده برند آن ها شود.”
دیوید هاوک معاون تدوین استراتژی آی بی ام، معتقد است : این مشارکت اجازه می دهد تبلیغات هدفمند بهتری در مقایسه با ایمیل مارکتینگ رخ دهد. وی می گوید” کمپیت تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ خوب است اما این مشارکت کمک می نماید تا شما کانال های ارتباطی تان را بهینه سازید و از آن ها برای پیشنهاد ها و تبلیغات جدید استفاده نمایید. ”

حجم انبوه اطلاعات موجود در فیس بوک از مشخصات جمعیت شناختی افراد گرفته تا علایق و ویژگی های شخصیتیشان کمک می نماید تا متخصصین مارکتینگ به بهترین نحو کمپین های مارکتینگ را تدوین نمایند و به مشتریان هدفشان دست یابند.

بلیک چندل معاون مشارکت های جهانی فیس بوک بیان می دارد که ” ما اطلاعات زیادی در مورد ۱.۴ میلیارد عضو فیس بوک داریم، ما می دانیم که آن ها چه زمان هایی از گوشی موبایلشان استفاده می نمایند، چه مدت زمانی از تبلتشان استفاده می کنند و چه زمانی از کامپیوترشان. تا قبل از این متخصصین مارکتینگ در خصوص تعداد کلیک ها و فعالسازی های ماهانه صحبت می کردند اما اکنون آی بی ام و فیس بوک با این مشارکت در حال بهینه سازی هر چه بیشتر بازاریابی دیجیتال هستند. فیس بوک قصد دارد که برند ها را به شهروند شماره یک فیس بوک تبدیل نماید. ما می خواهیم پیام هایی که مصرف کنندگان از برند ها می بینند کیفیتی مشابه آن پیام هایی داشته باشد که از دوستانشان می بینند تا فعالیت بازاریابی منقطع نگردد.”

نکات مهم این نوشته:
– شرکت های IBM و Facebook طی مشارکتی که ترتیب داده اند به بازاریابان کمک می نمایند تا بتوانند از طریق قالب هایی متنوع کمپین های تبلیغاتی هدفمند خود را به انجام رسانند.
– طی این مشارکت به مشتریان IBM این امکان را می دهد که با استفاده از نرم افزار پیگیری Facebook و تحلیل های IBM تبلیغات متناسب با مشتریانشان را در Facebook قرار دهند.
– کاربرانی که برند های شرکت های مشتری را در Facebook لایک نموده اند تبلیغات هدفمند دریافت خواهند کرد که متناسب با ویژگی های جمعیت شناختی و علایقشان می باشد.