کسب و کار در مسیر صحیح ...

قبل از آن‌که یک محصول سفر خود در چرخه عمر محصول را سپری کند، باید ایجاد گردد. ایجاد محصول جدید بخش عظیمی از هر فرآیند تولید است. اکثر سازمان‌ها تصور می‌کنند که همه محصولات طول عمر محدودی دارند و لذا توسعه محصول جدید ضروری است تا جایگزین محصولات سابق گردد و کسب‌وکار شرکت بتواند ادامه یابد. توسعه محصول جدید خود به فازهای مختلفی تقسیم می‌گردد.

مراحل خلق محصول جدید

مراحل خلق محصول جدید

ایده: تولید هر محصول با یک ایده شروع می‌شود. در برخی موارد بسیار ساده است که با توجه به محصولات قبلی و تغییر برخی ویژگی‌هایش ایده محصول جدید را داد. در برخی موارد نیز یک ایده منحصربه‌فرد است که پیچیدگی بیشتری دارد. برخی شرکت‌ها یک گروه مختص خلق ایده محصول جدید دارند.

 

تحقیق: یک سازمان ممکن است تعداد زیادی ایده برای خلق محصول جدید داشته باشد، اما یکی از ایده‌ها برای تولید انتخاب شود. مرحله بعدی شروع تحقیق بازار است. تحقیق در این مرحله به آن‌ها کمک می‌کند، تقاضا برای محصول مدنظر آن‌ها چگونه است و چه ویژگی‌های جدید دیگری باید در محصول باشد ت به بهترین نحو نیاز بازار را تأمین نماید.

 

خلق محصول جدید: این مرحله خلق محصول برای اولین بار است. در این مرحله طرح‌ها و اصلاحات آن‌ها بارها تکرار می‌شود تا نهایتاً محصولی که قرار است مصرف‌کننده خریداری نماید، تولید شود.

آزمون بازار: قبل از آن‌که محصول به‌صورت عمومی عرضه شود و تولیدکننده هزینه توزیع را بپردازد، معمولاً محصول در جامعه‌ای کوچک تست می‌شود. این موجب می‌شود تا تولیدکننده با اطمینان خاطر هزینه سنگین توزیع و تبلیغات را بپردازد.

 

تحلیل: پس از آزمایش بازار، بازخورد آن بررسی می‌گردد تا در صورت نیاز تغییرات ضروری در محصول لحاظ گردد و تولیدکننده تعیین کند که محصول چگونه در بازار عرضه گردد. با دریافت اطلاعات از مصرف‌کننده واقعی، تولیدکننده بهتر می‌تواند در مورد محصول تصمیمات استراتژیک بگیرد مانند قیمت نهایی و چگونگی بازاریابی محصول.

 

معرفی محصول: نهایتاً وقتی‌که محصول تمامی مراحل را طی نمود، تنها کاری که باقی می‌ماند، معرفی آن محصول به بازار است.

طی کردن صحیح این مراحل به تولیدکننده کمک می‌کند که محصول جدید را با اطمینان خاطر راهی بازار کند و سپس تمرکز خود را بر مدیریت چرخه عمر محصول تولیدشده قرار دهد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا