کسب و کار در مسیر صحیح ...

اولین بار که منصوب به مدیریت یک کمپین بازاریابی می‌شوید، می‌تواند همراه با فشار عصبی بالایی برای شما باشد. اگر بر ۴ مرحله فرآیند کمپین بازاریابی تمرکز نمایید، کار بسیار راحت‌تر خواهد بود. ضمناً بهتر است که تمامی اعضای تیم شما، وظایفشان را در جدولی وارد نمایند و آن را مرتباً کنترل نمایید. تمرکز بر ۴ گام فرآیند مدیریت کمپین بازاریابی و کنترل جدول وظایف می‌تواند به‌راحتی منجر شود تا کمپین بازاریابی شما مسیر را با موفقیت طی کند.

  1. هدف کمپین بازاریابی که مدیریت آن را به عهده دارید، چیست؟

معمولاً موضوع یک کمپین بازاریابی در حیطه: آگاهی سازی نسبت به برند، افزایش فروش و یا معرفی محصول یا خدمتی جدید است. پس‌ازاینکه تعیین شد هدف کمپین بازاریابی چیست، اهداف عملیاتی واقعی و قابل‌دستیابی برای آن تعریف نمایید. این بدین معنا نیست که اهداف بیش‌ازحد قابل‌دستیابی تعریف شوند؛ بلکه باید واقعی باشند و درعین‌حال موجب انگیزه بهبود در کسب و کار باشند.

  1. مجاز هستید چه مقدار هزینه کنید؟

مهم‌تر از هر چیزی در مدیریت یک کمپین بازاریابی مبلغ هزینه‌ای است که از طرف مافوق با شما اعلام می‌گردد. بر اساس آن هزینه‌هاست که می‌توانید اهداف را دقیقاً تعریف نمایید. در نظر داشته باشید هیچ‌گاه بودجه تخصیص‌یافته به یک کمپین بازاریابی نامحدود نیست و هنر شما مدیریت اهداف عملیاتی کمپین بر اساس بودجه تصویب‌شده است.

  1. آیا بهتر است از یک آژانس بازاریابی استفاده کنید؟

اینکه بهتر است کمپین را به یک آژانس بازاریابی برون‌سپاری کنید یا خیر به عوامل زیادی بستگی دارد. یک آژانس بازاریابی با دیدی غیر جانب‌دارانه به کمپین بازاریابی می‌نگرد. اگر بتوانید آژانسی پیدا کنید که مشابه کمپین بازاریابی شما را در همین صنعت یا صنعتی مشابه انجام داده است، به نظر گزینه مناسبی می‌رسد. درعین‌حال در نظر داشته باشید که این آژانس هم‌زمان با رقیب شما کمپین بازاریابی نداشته باشد. اگر انتخاب کرده‌اید که کمپین را به یک آژانس بسپارید اطمینان حاصل کنید که در کمپین مدنظر شما خبره و متخصص باشد. ضمناٌ آژانس مذکور منابع موردنیاز شما را در اختیار داشته باشد.

  1. آیا شما میزان اثربخشی کمپین بازاریابی را به‌صورت منظم تحلیل می‌کنید؟

حال که کمپین به اجرا در آمده است، دیتا به سمت شما سرازیر می‌شود. هرلحظه باید اعضای تیم وضعیت بازخورد کمپین را بررسی کنند و ارزیابی نمایند. آیا به سمت هدف کمپین بازاریابی حرکت می‌کنید؟ اگر کار را به یک آژانس برون‌سپاری نموده‌اید، سعی کنید در جریان جزییات قرار گیرید و از نزدیک به مدیریت بپردازید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا