کسب و کار در مسیر صحیح ...

مدیران مارکتینگ، افرادی هستند که اصلی‌ترین وظیفه آن‌ها، مدیریت منابع مارکتینگ یک محصول یا یک کسب‌وکار است. مدیر مارکتینگ می‌تواند صرفاً مسئول یک محصول یا خدمات باشد و یا مسئولیت طیف وسیعی از کالاها و خدمات یک برند را به عهده بگیرد. شاید مهم‌ترین مشکلات مدیران مارکتینگ این باشد که از وظایف خود اطلاع دقیقی نداشته باشند.

وظایف مدیران مارکتینگ بسته به فضای کاری کسب‌وکار و شرکتی که در آن مشغول هستند متفاوت بوده و ممکن است تغییر کند. با هورموند همراه شوید تا به بیان فهرستی از نکاتی که مدیران مارکتینگ بایستی درک کنند بپردازیم:

  • مدیران مارکتینگ به مهارت دیرینه‌ی تحقیقات بازار، تولید محصولات جدید، مدیریت محصول، قیمت‌گذاری، مذاکره، ارتباطات، فروشندگی و مدیریت شعبه‌ی توزیع نیاز دارند.
  • مدیران مارکتینگ باید به میزان زیادی دارای جهت‌گیری جهانی باشند تا بتوانند فرصت‌های جدید را تشخیص دهند.
  • مدیران مارکتینگ باید بر تجزیه‌وتحلیل مالی مسلط باشند تا بتوانند تأثیرات مالی راهبردهای پیشنهادی مارکتینگ را برآورد کنند. آن‌ها باید با تجزیه‌وتحلیل سر به سری، میزان بازگشت سرمایه، ارزش‌افزوده‌ی اقتصادی و فایده‌ی مورد انتظار سهامدار آشنا باشند و بتوانند سودآوری هر مشتری، بخش‌های بازار، مجاری توزیع، منطقه‌ی جغرافیایی و اندازه‌ی سفارش را ارزیابی کنند.
  • مدیران مارکتینگ باید درک مناسبی از فناوری اطلاعات، ابزارها و رسانه‌ها به دست آورند تا بتوانند از اینترنت، مارکتینگ مبتنی بر پایگاه داده و مارکتینگ تلفنی استفاده کنند. در حیطه‌ی فنی، مدیران مارکتینگ باید پیشینه‌ی مهندسی یا فنی نیز داشته باشند.
  • مدیران مارکتینگ باید نقاط قوت و ضعف روش‌های ارتباطی مختلف را بشناسند تا بتوانند ارتباطات مارکتینگ را به‌صورت یکپارچه انجام دهند.
  • متخصصان مارکتینگ برای تفسیر داده‌ها و پدیده‌های مربوط به بازار، نیاز خواهند داشت که درک گسترده‌ای از روش‌های آماری و ریاضی‌ مانند تحلیل خوشه‌ای، تحلیل مشترک، داده‌کاوی، تحلیل پاسخ‌های فروش، مدل‌سازی ترکیب عناصر مارکتینگ و دیگر روش‌ها به دست آورند.
  • متخصصان مارکتینگ به مهارت‌هایی جهت تفکر خلاق و نوین به‌منظور ایجاد جریان‌های جدید درآمد برای شرکت نیاز دارند.

انتهای مطلب/