کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای فروش موفق ۵ توصیه زیر را جدی بگیرید

  1. آنچه فروشنده می‌گوید مهم نیست، آنچه مشتری باور می‌کند اهمیت دارد. ممکن است فروشنده بهترین پرزنت ممکن در دنیا را برای محصولش داشته باشد؛ اما اگر آن ارزش محصول را مشتری باور نکرده باشد، فروشنده شانسی ندارد. فروشنده باید زمان را غنیمت بشمارد تا مشتری را درگیر کند. از مشتری سؤال بپرسید و اجازه دهید آن‌ها نیاز و خواسته‌شان را بیان کنند. خیلی از اوقات مشتریان دقیقاً نمی‌دانند نیازشان چیست و فروشنده باید آن را راهنمایید نماید.
  2. اگر نمی‌دانید چگونه باید فروش را به اتمام برسانید، وارد آن مذاکره فروش نشوید. اگر شما ندانید به کجا می‌خواهید بروید، چگونه می‌توانید به آنجا برسید؟ بخشی که معمولاً در یک پرزنت از قلم می‌افتاد، چگونگی تمام کردن فروش است. حتماً استراتژی برای بستن فروش داشته باشید. شما دقیقاً باید بدانید مشتری چه می‌خواهد و بتوانید فروش را با موفقیت به اتمام برسانید.
  3. یک زمان مشخص برای اکتشاف در رفتار مشتری تعیین کنید. برای این کار باید از قبل برنامه‌ریزی نمایید و در این مورد برای خود مسئولیت تعریف کنید چراکه در غیر این صورت موفق به کشف نیازهای مشتری نخواهید شد. این زمان با توجه به محصولی که می‌فروشید می‌تواند هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد.
  4. به خودتان و توانایی‌تان در کمک به مشتری ایمان داشته باشید. چرا باید یک نفر از فروشنده‌ای خرید کند که خودش به کارش ایمان ندارد؟ مطمئناً فروشنده‌ای که اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد موفق‌تر خواهد بود.
  5. به‌موقع به نمایش بگذارید. بسیاری از فروش‌ها به این دلیل از دست می‌روند که فروشنده در نشان دادن مناسب محصول شکست می‌خورد. بسیار مهم است که فروشنده بداند چه زمانی باید محصول را پرزنت کند و چگونه این کار را انجام دهید. در این پرزنت نیاز است که مشتری احساس کند فروشنده دغدغه نیاز مشتری را دارد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا