کسب و کار در مسیر صحیح ...

بسیاری از مشتریان شماره تلفن همراه خود را روی کارت ویزیتشان درج می‌کنند و یا شماره تلفن همراهشان را روی پیغام‌گیر صوتی می‌گذارند؛ اما می‌بایست توجه داشت این دلیل خوبی برای برقراری ارتباط از این طریق نیست چراکه در پیغام صوتی و یا روی کارت ویزیت امکان درج این جمله که اگر فروشنده هستید تماس نگیرید وجود ندارد.
پس درصورتی‌که با یک مشتری ارتباط ندارید تماس گرفتن با تلفن همراه او باعث می‌شود مزاحم به نظر برسید. همچنین با توجه به اینکه اغلب مردم وابسته به تلفن همراه خود هستند، در هر زمان به آن پاسخ خواهند داد که مطمئناً بهترین زمان برای شما نخواهد بود و ممکن است در اولین تأثیرگذاری به مشکل بخورید.

بهتر است فقط زمانی برای ارتباط از تلفن همراه استفاده کنید که:
– شما با مشتری در ارتباط هستید و بعد از چند بار تلاش و گرفتن شماره محل کار به آن شخص نرسیده باشید.
– شما حداقل ۵ بار در یک دوره زمانی پیغام گذاشته باشید و مشتری با شما تماس نگرفته باشد.
– زمانی که خود مشتری عنوان نماید تماس با تلفن همراه برای او بهتر است.

چنانچه شخصاً تشخیص دهید تماس با تلفن همراه مشتری مناسب است، به یاد داشته باشید که شما کاری را که او در حال انجام بوده مختل کرده‌اید. به‌طور مثال مشتری که در یک اجلاس حضور دارد تماس شمارا پیش‌بینی نخواهد کرد و احتمالاً شما خود را وارد کار یا زندگی خصوصی مشتری کرده‌اید. به همین دلیل اگر شروعی مناسب نداشته باشید، به‌احتمال‌زیاد این مشتری را برای همیشه از دست خواهید داد.

تکیه‌بر پیگیری مؤدبانه هرگز به شما ضرر نمی‌رساند ولی اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از شماره تلفن همراه مشتری شدید بهتر از عبارت‌های زیر استفاده نمایید؛
تماس با رابطه قبلی: عذرخواهی می‌کنم، من دوست ندارم با شماره تلفن همراه شما تماس بگیرم ولی اکنون به‌راستی لازم است با شما در مورد این سفارش صحبت کنم. آیا یک‌لحظه وقت دارید؟
تماس بدون رابطه قبلی: ابتدا سلام کنید و خود را معرفی نمایید. سپس بگویید «می‌دانم که خیلی گرفتار و مشغول هستید ولی لازم بود با شما در مورد سفارش این ماهتان تماس بگیرم» . سپس ترجیحاً نپرسید که وقت دارد یا خیر. شاید موافق باشد و در صورت عدم توافق بهتر است برای یک‌زمان مناسب‌تر از ایشان کسب اجازه نمایید.
به‌طورکلی بهتر است که در تماس با تلفن همراه محتاط باشید زیرا احتمال موفقیت در پی تماس با خط ثابت بیش از تلفن همراه است.
انتهای مطلب/ لینک محتوا