دیدن، باور داشتن است. این گفته قدیمی خالی از حکمت نیست و اگر به فکر عرضه و نمایش کالاها یا خدماتتان هستید، بی شک باید این کار را عملی کنید. عرضه اغلب موثرترین طریقه معرفی محصولی جدید یا حتی معرفی محصولی قدیمی به مشتریان جدید است. وقتی ناشر مجموعه “به زبان آدمیزاد” کتاب برگزاری مراسم ازدواج به زبان آدمیزاد را در نمایشگاه تجاری صنعت چاپ و نشر با نام Book Expo American معرفی کرد. مسئولان روابط عمومی در غرفه انتشارات به زبان آدمیزاد برش هایی از کیک عروسی را توزیع می کردند. در حالی که درباره موفقیتی بزرگ صحبت می کنید! همه قطعه ای می خواهند و همه از کتاب جدید مطلع می شوند.

هرجایی می توانید به نمایش محصول بپردازید. حتی وقتی از کسی دیگر حمایت می کنید اگر به موقع از آن ها بخواهید اغلب زمان و مکانی برای نمایش محصول شما پیدا می کنند. وقتی شما برنامه یا بخشی از آن را در اختیار دارید یعنی برای طراحی نمایش محصولاتتان کاملا آزادی عمل دارید، بگذارید نمونه هایی خاص و جزئی را به شما نشان دهیم.

در خرده فروشی ها، بازار و دیگر موقعیت های مشتری محور، اغلب عرضه و نمایش محصول، متقاعدکننده ترین شکل معرفی محصول است. شاید نمایش های ضعیفی را که در خواربارفروشی محلتان ارائه می شود دیده باشید: زنی کم حوصله در انتهای ردیف دستمال کاغذی ها، از ته چرخ دستی اش پرس و جو کنان، لوبیای ریزی را بیرون می کشد. یک نمایش مناسب خرده فروشی ها باید چنین باشد:

  • واقع گرایانه: محصول را در زمینه کاربرد معمولی نشان دهید و این نمایش درمورد یک پرس غذای واقعی است (کاربرد معمول یعنی نحوه ای که مشتریان معمولا از آن استفاده می کنند. مثلا اگر محصول خوراکی، هنگام شام مصرف می شود راهی پیدا کنید که آن را روی میز یا چیدمان طبیعی سایر چیزهای معمول نمایش دهید).
  • فوق العاده: رویدادی که نمایش می دهید باید ارزش توجه را داشته باشد و واقعا سرگرم کننده باشد تا محصول جذاب شود. نمایش آشپزی را نباید صرفا به یک گاز از غذا محدود کرد، بلکه باید با فعالیت های بیشتری همراه شود. مثلا آزمون مزه ای را نشان دهید که در آن آزمون مزه، جایزه می گیرند. تصور کنید که می خواهید نمایش طنزی برای تلویزیون تهیه کنید این چیزی است که مردم به آن توجه خواهند کرد.
  • اولویت مارکتینگ: در اینجا شانس فروش مستقیم محصول به مشتریان وجود دارد. به نامزدی سیاسی فکر کنید که برای دست دادن بیرون می آید. در اغلب موارد شرکت ها، کارمندان موقت و بی کفایتی را مسئول نمایش های خود می کنند. واقعا می خواهید چه کسی فروشنده محصول شما باشد؟ کسی که باعث می شود محصول جذاب به نظر آید یا کسی که اگر در مترو کنار شما نشسته باشد جرئت نمی کنید با او حرف بزنید؟

وقتی از این سه اصل پیروی کنید نمایش های فوق العاده ای خلق خواهید کرد. البته بدانید که این نمایش ها گران تر از نمایش های ضعیفی اند که اغلب می بینند. ایرادی ندارد زیرا تاثیرشان نیز بیشتر است. آن ها را با صرفه جویی بیشتری به کار ببرید اما پربارترشان کنید و وقتی مشتریان اشتیاق فراوانی به محصولات شما نشان بدهند، آن موقع است که پاداش خود را گرفته اید.

انتهای مطلب/